11:29|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1400 - 12:05
کد خبر: 16348
یادداشت:

سایه نحس کرونا بر بازی کودکان در پارک

متاسفانه با توجه به مسدود شدن پارک‌های بازی هنوز هم پدران و مادرانی هستند که بی توجه به این شرایط فرزندان خود را در این بوستان‌ها رها کرده‌اند.
سایه نحس کرونا بر بازی کودکان در پارک

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر با آغاز فصل گرما محلی برای تجمع مردم شده‌اند مردمی که بی‌توجه به ویروس کرونا در پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند.

اقداماتی هرچند ناچیز به منظور ضد عفونی‌کردن محیط شهری و کاهش میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا از طرف نهادهای مربوطه صورت می‌گیرند، با این حال شاهد حضور کودکان و نوجوانان در برخی بوستان‌ها و فضاهای شهری برای بازی و گذران وقت هستیم که این امر موجب به خطر افتادن سلامت فردی و اجتماعی مردم خواهد شد.

با وجود اینکه تمامی بوستان‌ها و پارک های سطح شهر به منظور شیوع ویروس کرونا بسته و محدود شدند خاواده‌هایی هستند که همچنان بدون درنظرگرفتن دستورالعمل های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به این مراکز مراجعه می‌کنند .

این روزها با گرم شدن هوا بیشتر کودکان خواستار آن هستند که از خانه بیرون و به پارک بروند و تفریحی کنند. دوچرخه‌های خود را روی موزاییک برجسته پارک ها بیندازند و با هم مسابقه بدهند. کوچک تر ها هم دلشان برای کل کل های نوبت تاب سواری تنگ شده است. کل کل هایی که باعث شد خیلی از دوستی ها شکل بگیرد و خیلی از دوستی ها هم از بین برود.

هستند خانواده‌هایی که برای سرگرم شدن و در خانه ماندن فرزندانشان، چاره‌ای جز همگام شدن با آن‌ها نداشتند و ندارند و در بازی‌ها، پا به پای فرزندانشان هستند و شرایط بازی را در خانه برای آنان فراهم می‌آورند.

برخی خانواده‌ها نیز با خورودهای شخصی و سوارکردن بچه‌ها و گرداندن در خیابان‌ها به نوعی سرگمی جدید را کشف کردند که این امر از سوی تعدادی با استقبال زیاد، مواجه شد.

اما در مقابل هستند والدینی که کرونا را شوخی گرفته و با گذشت بیش از یکسال همچنان اعتقاد دارند که ویروس روی کودکان اثری ندارد و مدام کار خود را با جمله کودکان کرونا نمی‌گیرند، توجیه می‌کنند و از ماسک زدن برای فرزندانشان غفلت می‌کنند.

در پایان انتظار می‌رود والدین به توصیه‌های پزشکان متخصص در رابطه با اینکه کودکان ناقلان بی‌علامت محسوب می‌شوند و امکان مرگ آنان وجود دارد، توجه کنند و فرزندانشان را در مقابل ویروسی که بی‌رحمانه در بین پیر و جوان و کودکان می‌تازد، حفظ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید