11:26|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1400 - 11:38
کد خبر: 16320
یادداشت:

گران کردن زیر پوستی قیمت نان از سوی نانوایی های ارومیه

این روزها مردم از کم فروشی و گران فروشی و کاهش کیفیت نان در ارومیه شاکی هستند، نانوایی‌ها از افزایش هزینه‌ها و غیرمنصفانه بودن قیمت مصوب شکایت دارند و دستگاه‌های نظارتی نیز از آرد فروشی نانوایی‌های دولتی و تخلفات اتحادیه و دستهای پنهان دلالان در این زمینه می‌گویند.
گران کردن زیر پوستی قیمت نان از سوی نانوایی های ارومیه


سرویس اقتصادی باریش نیوز، نان اصلی ترین ماده غذایی مردم است و باید با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد، لذا دولت نیز با توجه به این موضوع یارانه به آرد اختصاص داده است و این بخش نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد.

با این حال مسئولان آذربایجان غربی تغییر نرخ نان از سوی نانوایی‌ها را نمی‌پذیرند و هر گونه افزایش قیمت را از سوی نانوایی ها تخلف اعلام کرده اند ولی متاسفانه علیرغم این هشدارها و بر اساس پیام های مردمی چند روزی است که شاهد افزایش قیمت نان از سوی برخی از نانوایی ها در سطح شهر هستیم.

بالا رفتن نرخ عرضه نان از یک سو و کوچک شدن حجم آن از سوی دیگر باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و به گفته آن‌ها قیمت عرضه این محصول نسبت به اندازه حجم آن تناسب ندارد.

نانوایی هایی در سطح شهر، به صورت خودسرانه و به بهانه های مختلف، قیمت انواع نان را افزایش داده و زمانی هم که با اعتراض مشتریان مواجه می شوند، با این جمله که کیفیت آرد مرغوب تر است و  درصد تداخل آرد دولتی و آزاد به نفع آرد آزاد و کیفی سنگینی می کند، این افزایش قیمت را توجیه می کنند.

برخی دیگر نیز در سایه نبود نظارت ها، اقدام به افزایش قیمت خودسرانه کرده و به مشتریان خود اعلام می کنند که دولت تصمیم گرفته که قیمت نان را افزایش دهد، در حالیکه هیچ یک از این نانوایی ها، قیمت های مصوب دولت را در مقابل چشم مشتریان خود قرار نمی دهند و تنها به این جمله بسنده می کنند که همه چیز گران شده است و نان نیز گران شده است. این در شرایطی است که مردم هم اغلب با این عنوان که همه چیز گران شده است، از کنار این موضوع ساده می گذرند.


اما در این میان شاید بیشتر از آنچه که افزایش قیمت نان در دید مشتریان محسوس باشد، کم شدن وزن چانه ها که به نوعی گرانفروشی هم هست، به چشم می خورد و متاسفانه هیچ گونه نظارتی هم در این زمینه صورت نمی گیرد.

سخن پایانی اینکه، باید منتظر ماند و دید که مسئولان مربوطه بلاخره چه زمانی از خواب غفلت خود بیدار خواهند شد و برای رسیدگی امور و انجام وظایفشان در بازار ورود خواهند کرد.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سعید رفیعی
1400/03/01 - 20:22

باسلام وخسته نباشید نان نیز مانند دیگر اقلام اساسی باید باتورم موجود همراه شود نمیشود با زور قیمت را ثابت نگه داشت نرخ نان بروز است نه گران ۵۸۴۹