15:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1400 - 09:41
کد خبر: 16318
یادداشت:

لزوم رعایت و تکریم حقوق ارباب رجوع در ادارات

اکثر مراجعین که به صورت حضوری به ادارات مختلف مراجعه می‌کنند از نحوه برخورد و سهولت در انجام کار از کارمندان آن اداره ناراضی هستند و کمتر کسی پیدا می‌شود که از نحوه برخورد و نحوه انجام کار خود در ادارات راضی باشد.
لزوم رعایت و تکریم حقوق ارباب رجوع در ادارات

سرویس اجتماعی باریش نیوز، رعایت نشدن حقوق ارباب رجوع در ادارات و برخورد نامناسب برخی کارمندان با آنها، از موضوعاتی است که ممکن است روزانه بسیاری از افراد شاهد آن باشند.

در ادارات دو عامل اساسی که باعث نارضایی ارباب رجوع می‌شود؛ عدم رفتار ناشایست کارکنان با آنان، انجام نشدن امور آن‌ها توسط کارکنان مربوطه می‌باشد.

 عوامل دیگری از جمله عدم اطلاع رسانی کامل شرایط و محیط کاری نامناسب برای مراجعه ارباب رجوع و کاغذبازی و … در عدم رضایت ارباب رجوع و مشتری تاثیر دارد.

برخی کارمندان یک اداره یا موسسه دولتی، یا حال و حوصله پاسخگویی به سوالات شما را ندارند، یا لحن پاسخگویی آن‌ها تا اندازه‌ای زننده است که مراجعه‌کنندگان احساس می‌کنند حقیرترین فرد روی کره زمین هستند.

ممکن است این رفتار آن‌ها باعث شود انجام کارها و فعالیت‌های اداری برای مراجعین مثل یک کابوس شود و دیگر تا مجبور نباشند نه تنها پا در چنین مکان‌هایی نگذارند، بلکه اعتماد به نفس خود را به عنوان یک ارباب رجوع در دیگر مکان‌ها را هم نیز از دست دهند.

در واقع می‌توان گفت رفتاری که از طرف کارمندان یک اداره دیده می‌شود انعکاس دهنده فرهنگ عمومی جامعه است.

از طرفی هم در بسیاری از ادارات و سازمان‌های دولتی مشاهده می‌گردد که در ابتدای درب ورودی، تابلو اعلانات، اتاق کارمندان و حتی در بالای میز کارمندان آن اداره در برگه‌ای نوشته شده که هرگونه پرخاشگری، تندخویی و امسال آن پیگرد قانونی دارد و مسئله را کیفری کرده و حتی قانونا مجازات نقدی و کیفری هم برای آن در نظر گرفته‌اند .

در آخر امید است در ادارات منشور اخلاقی اداره و ضوابط معین شده در مقررات و تصویب نامه‌های مربوط به طور دقیقی رعایت شود و تمکین از قوانین مربوط به برخورد صحیح با ارباب رجوع در الویت کار آنان قرار گیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید