09:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1400 - 10:16
کد خبر: 16254
یادداشت:

بازارگرمی کرونا در صف نانوایی‌های ارومیه

مردم در ماه مبارک رمضان هنگام افطار از نان تازه و گرم استقبال بیشتری می‌کنند که این عاملی برای ازدحام و افزایش خطر شیوع کروناست.
بازارگرمی کرونا در صف نانوایی‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  با فرارسیدن رمضان شاهد صف نان در سطح شهری هستیم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این هم عاملی برای شیوع کرونا خواهد شد.

نان جزو اساسی‌ترین کالاها در سبد غذایی مردم محسوب می‌شود، نانی که از گذشته آن را به نام برکت سفره شناخته‌ شده است.

ارزان‌ترین و ساده‌ترین غذایی که قشر کم‌درآمد جامعه نیز به آن دسترسی دارد اما متأسفانه این روزها شاهد صف‌های طولانی خرید نان در ارومیه هستیم که با توجه به نارنجی شدن وضعیت شهر و تجمع مردم مقابل نانوایی‌ها، ممکن است باری دیگر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و حاکمیت وضعیت قرمز در ارومیه باشیم.

صف نانوایی یکی از مکان‌های آلوده و انتقال دهنده ویروس کرونا به شمار می‌رود، چرا که افراد می‌خواهند نان تازه برای افطار بخرند و برای انجام این کار روزانه همیشگی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تراکم در این شرایط بی‌توجه‌اند.

اساسی‌ترین مشکلی که وجود دارد، به خرید نان توسط شهروندان برمی‌گردد که فاصله اجتماعی را در صف‌ها رعایت نمی‌کنند و اصرار دارند که پول نقد پرداخت کنند، موضوعی که نیاز به فرهنگ‌سازی جدی دارد.

از طرفی هم محدود بودن ساعات فعالیت نانوایان سطح شهری در این ماه موجب تجمع اکثریت می‌شود که در پی آن انتظار می‌رود مسئولین مربوطه به این مسئله رسیدگی کنند و محدودیت ساعات فعالیت آن‌ها را حذف کنند تا بیش از این شاهد تجمع  افراد برای خرید نان نباشیم.

در ادامه با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم و زمان افطار با شلوغی نانوایی ها روبرو هستیم باید تدابیری اندیشیده شود تا شرایط به گونه‌ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی ها با جدیت رعایت شود.

در پایان می‌توان گفت نان یکی از اقلام غالب مردم برای زنده ماندن است، نبود نظارت می‌تواند باعث بروز صف‌های طولانی شود که در این ایام کرونایی، باعث ایجاد خطرات جبران‌ناپذیری برای مردم خواهد شد، امید است مسئولین با مدیریت بهتر اجازه تشکیل صف نان را در سطح شهری ندهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید