12:29|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1400 - 10:42
کد خبر: 16198
از امروز:

برگزاری مجمع ۴ شرکت سرمایه‎‌گذاری استانی سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت، مجمع ۴ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود.
برگزاری مجمع ۴ شرکت سرمایه‎‌گذاری استانی سهام عدالت

فهیمی مدیرعامل سمات، گفت: با تصمیم شورای عالی بورس زمینه آزادسازی سهام عدالت فراهم و مقرر شد آزادسازی سهام عدالت در چند مرحله نهایی شود.

فهیمی با بیان اینکه ۵ مرحله از آزادسازی با موفقیت انجام شده و تمامی این مراحل در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در اجرای این طرح هیچ‌گونه وقف و تعللی جایز نیست و باید مدیریت و مالکیت سهام مستقیم یا غیرمستقیم به مردم منتقل شود، ادامه داد: ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب و دارایی سهام به آن‌ها منتقل و اسامی در سامانه‌ها بورسی و سپرده‌گذاری ثبت شد. در مرحله دوم نیز امکان معامله سهام برای این دسته از مالکان سهام عدالت فراهم شد.

وی ادامه داد: در مرحله سوم نیز تخصیص دارایی آن دسته از عزیزانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده، نهایی شد. ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اصلاح و اطلاعات آن‌ها در شرکت سپرده‌گذاری ثبت شد. در مرحله چهارم با بازگشایی نماد‌های شرکت‌های استانی سهامداران معامله این دارایی‌ها امکان‌پذیر شد.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی افزود: در مرحله پنجم برای اولین بار بخشی از سود سهام عدالت بر مبنای تعداد سهم و میزان سود متعلق به هر سهم محاسبه، پرداخت و بخش دیگر نیز به زودی پرداخت می‌شود.

فهیمی با بیان اینکه در ششمین مرحله از آزاد ساری سهام عدالت هستیم، اضافه کرد: این مرحله حساس‌ترین مرحله و اکنون پس از انتقال مالکیت روش سهامداری غیرمستقیم، نوبت به انتقال مدیریت داریی رسیده است. در این مرحله با برگزاری مجامع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده انتخاب اعضای هیات مدیره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: مرحله ششم از امروز شنبه یازدهم اردیبهشت با برگزاری مجمع ۴ شرکت سرمایه‌گذاری استانی شامل قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان آغاز و بلافاصله مجامع سایر شرکت‌ها نیز برگزار خواهد شد.
 
سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند برای شرکت در مجمع الکترونیکی انتخابات هیئت مدیره شرکت های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی خود مراحل زیر را انجام دهند:
1) مراجعه به درگاه www.sejam.ir برای تکمیل ثبت‌نام‌ و دریافت کدسجامی
2) مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (ddn.csdiran.ir) و کلیک روی مجمع استانی
 
با توجه به متن ابلاغیه مقام معظم رهبری که بر اساس آن اجرای تصمیمات شورای عالی بورس درباره آزادسازی سهام عدالت برای همه نهاد‌های اجرایی ضروری است، برای تحقق این مهم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و تمام دستگاه‌های اجرایی در قوای سه‌گانه آماده اجرای کار هستند.

فهیمی، ابراز امیدواری کرد که پس از این مرحله هموطنان عزیزمان ضمن مالکیت دارایی سهام عدالت، آن را مدیریت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امیدوارم سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را برگزیدند و با مشارکت حداکثری خود در مجامع مدیران توانا و متخصص را برای مدیریت دارایی‌های خود انتخاب کنند.

بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و هرکدام از این شرکت‌ها بزرگترین بنگاه اقتصادی استان خود هستند و هموطنان باید بهترین مدیران را انتخاب کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید