22:27|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1400 - 11:17
کد خبر: 16147
یادداشت:

تشدید موج چهارم کرونا با صف‌های طولانی!

ازدحام و عدم رعایت فاصله اجتماعی و از طرف دیگر سواستفاده برخی از فروشندگان مشکلاتی را برای خرید کالاهای اساسی همچون روغن توسط مردم در ارومیه بوجود آورده است.
تشدید موج چهارم کرونا با صف‌های طولانی!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در روزهایی که موج چهارم کرونا به سرعت رو به افزایش است و کلانشهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، کمبود روغن در سطح شهر سبب شده تا صف‌های طولانی تشکیل شده و مشکلاتی برای مردم به وجود آید.

در واقع یکی از معضلاتی که این روزها مردم با آن روبرو هستند، صف طویل خرید روغن و کمبود این قلم کالای اساسی است که سبب شده تا نگرانی‌های جدی در رابطه با شیوع ویروس کرونا در شهر پدید آید.

در این روزهایی که آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا بیشتر شده حال با توزیع روغن، مردم در صف‌های بسیار شلوغ ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا روغن دریافت کنند آیا بهتر نیست مسئولان برای توزیع این اقلام اساسی چاره‌ای بهتر بیندیشند که از ایجاد این صف‌های طولانی خودداری شود.

چندی پیش در شهر مشکل کمبود و گرانی مرغ بیداد می‌کرد و صف‌هایی که یکی از عوامل ورود به موج چهارم بود و عواقب آن محدودیت‌هایی که حدود دو هفته‌ای است بر شهر چنبره انداخته است.

از طرفی هم بسیاری افراد به دلیل ترس از گرانی و نبود کالا هر روز اقدام به خرید این کالاها و شلوغ کردن صف‌ها می‌کنند که این خود تشدید کننده کرونا در این روزها است.

با گذر از خیابان های سطح شهری شاهد صف های طویل شهروندان برای خرید روغن خواهیم بود که متاسفانه در پی این موضوع مسئولین همچنان ادعا می‌کنند هیچ گونه کمبودی برای کالاهای کلاهای اساسی مانند روغن وجود ندارد و نیازی نیست مردم نگران باشند.

این درحالی است که طبق دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از انتقال و تشدید آن حدود دو هفته‌ای است که تمامی مشاغل گروه‌های 2، 3و 4 تعطیل می‌باشند ولی آنچه که به وضوح دیده می‌شود با وجود صف‌های روغن چنین هدفی برای کاهش آمار ویروس منحوس کرونا بی‌نتیجه و بی‌منطق بشمار می‌رود.

حال با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که شهروندان با آن مواجه هستند، مردم از یک سو مجبور هستند در این صف‌ها قرار گیرند و از سوی دیگر هم کرونا در کمین است و در عین حال شأن مردم کلانشهر ارومیه نیز در این صفوف رعایت نمی‌شود و باید دید آیا مسئولان شهری چاره ای برای رفع این معضل خواهند اندیشید یا خیر؟

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح تدابیری به کار گیرند تا ضمن افزایش اعتماد مردم نسبت به تامین کالاها و ثبات قیمت شرایط را به روزهای قبل برگردانند تا مردم در روزهای سخت کرونا و جولان این ویروس دغدغه تامین کالاهای ضروری را نداشته باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید