17:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1400 - 12:21
کد خبر: 16142
یادداشت:

ضرورت رسیدگی به زیر ساختهای فنی جاده بین المللی سرو

جاده بین المللی سرو یکی از مهم ترین جاده بین المللی و ترانزیتی کشور می توان معرفی کرد که از مشخصات فنی مناسبی بهره‌مند نمی باشد؛ این جاده به عنوان جاده بین لمللی ، نیازمند ساماندهی و رسیدگی بشتر از سوی مسئولین ذیربط است.
ضرورت رسیدگی به زیر ساختهای فنی جاده بین المللی سرو


سرویس اجتماعی باریش نیوز، برای بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و ...  این استان نیاز است که برخی از زیرساخت‌ها در هر زمینه مهیا باشد، با وجود اینکه از قدیم الایام از مرکز این استان به عنوان دروازه اروپا یاد می‌شد و یکی از مهم‌ترین امکانات در تقویت روابط با این کشورها راه‌های ارتباطی با زیرساخت های مناسب می باشد، اما متاسفانه با وجود همه اینها آذربایجان‌غربی حتی از حداقل‌ تریت امکانات در این زمینه محروم است.

وجود پیچ‌های تند و خطرناک در کنار چاله‌های متعدد موجب شده جاده بین المللی سرو به‌جای یک ظرفیت برای توسعه اقتصادی و گردشگری به معضلی اساسی تبدیل شوند.

بی‌توجهی برخی مسئولان به‌ضرورت توسعه راه‌های استان و نیز اتمام طرح‌های نیمه‌تمام این حوزه از سال‌های گذشته تاکنون نه‌تنها موجب عقب‌ماندگی در اقتصاد استان می‌شود بلکه سبب مشکلات فراوانی برای شهروندان ازجمله سلب آسایش، تصادفات و ... هم می‌شود.

آذربایجان غربی به دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور به‌عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا شناخته می‌شود اما متاسفانه  نبود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای مانع از رشد و شکوفایی ظرفیت‌ها در این بخش شده است.

در حالت کلی بخواهیم جاده‌های آذربایجان غربی را ارزیابی کنیم هم اکنون راه‌های استان از شرایط مطلوب و استانداردی برخوردار نیستند و نیازمند توجه و ساماندهی اساسی از سوی مسئولان ذیربط است.

و در پایان اینکه  محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی به‌عنوان یکی از زیرساخت مهم و اساسی در توسعه همه‌جانبه آذربایجان غربی به‌عنوان تنها استان هم‌مرز با سه کشور همسایه،  در حال حاضر در شرایط استاندارد و مناسبی قرار ندارد و باید منتظر مسئولانی که پیش‌ازاین وعده‌های زیادی در این زمینه داده بودند با تخصیص اعتبارات موردنیاز  می توانند گام اساسی برای رفع این مشکل در منطقه بدارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید