21:18|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1400 - 11:20
کد خبر: 16140
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

تشکیل تیم ویژه رصد محدودیت‌های کرونایی در استان

تیم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این استان تشکیل می‌شود.
تشکیل تیم ویژه رصد محدودیت‌های کرونایی در استان

علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در سیزدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: به زودی تیم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این استان تشکیل می شود و با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی و حضور هلال احمر، بسیج، بازرسی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: این تیم به صورت روزانه و مستمر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی و اجرای الزامات محدودیت‌های هوشمند در سازمان‌های دولتی و سایر بخش‌ها نظارت خواهند داشت و به فوریت با هر گونه تخلف برخورد می‌کنند.

مصطفوی با انتقاد از تشکیل صف‌های نامنظم و ازدحام در مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهت جلوگیری از ازدحام مردم نظارت بیشتری داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از همراهی و همکاری اصناف در طرح مدیریت هوشمند اضافه کرد: با وجود اینکه اصناف در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، به خوبی همکاری داشته اند و ستاد استانی راهکار‌های حمایتی خود از اصناف از جمله در بحث مالیات و سرمایه در گردش را به ستاد ملی ارائه خواهد کرد.

مصطفوی با تاکید بر لزوم دقیق دورکاری در ادارات، فعال کردن شورای اطلاع رسانی و پرهیز از صدور فله‌ای برگه‌های تردد، بر اعمال مدیریت درست و قانونی بر روند تزریق واکسن تاکید کرد و افزود: تزریق واکسن باید طبق اولویت‌های ابلاغی وزارت بهداشت باشد و در صورت تخلف یا سوء استفاده در این بخش با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری آموزش مجازی مدارس، در شرایط فعلی طبق ابلاغ قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع حضور یک سوم کادر اداری آموزشی و پرورشی منتفی شده است.

۱۵ شهرستان از شهرستان‌های هفده گانه استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار نفر مردم استان به کرونا مبتلا شده اند و تعداد فوتی‌های کرونایی به حدود ۴ هزار و بیست نفر رسیده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید