13:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1400 - 12:41
کد خبر: 16099
یادداشت:

اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای به گیاهان کوهی هم رسید!

فصل برداشت انواع گیاهان کوهی خوراکی در ارومیه آغاز شده اما این روزها حتی گیاهان کوهی نیز از گزند اوضاع اقتصادی در امان نمانده و قیمت‌های سلیقه‌ای اعمال شده بر آن‌ها نیز عاملی برای کلافگی شهروندان شده است.
اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای به گیاهان کوهی هم رسید!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها بازار فروش انواع سبزی‌های بهاری یا همان گیاهان کوهی داغ است و به صورت عمده عده‌ای به کوه و صحرا رفته و سبزی‌های خوراکی مخصوص این فصل را جمع‌آوری کرده و برای فروش به بازار می‌آورند.

کنگر، یلمیح، گندله، گیجی، از جمله گیاهان کوهی است که در فصل بهار طرفداران زیادی در ارومیه دارد و آذربایجان‌غربی به واسطه برخورداری از تنوع زیست محیطی از جمله زیستگاه‌های مهم گیاهان دارویی و خوراکی  شناخته می‌شود.

جمع‌آوری گیاهان خوراکی و گیاهان دارویی برای بخشی از مردم این منطقه تفریحی برای تنوع بخشیدن به سفره‌های بهاری است و برای گروه دیگر فرصتی برای کسب امرار و معاش خانواده، که با فروش گیاهان کوهی در بازارهای محلی بتوانند بخشی از هزینه‌های زندگیشان را تامین کنند.

با گذر از بازارهای اصلی ارومیه از جمله مسجد اعظم، عطایی و ... شاهد بساط‌هایی از فروش گیاهان کوهی هستیم که عده زیادی از شهروندان با توجه به خواص دارویی که دارد با رغبت و شوق خریداری می‌کنند.

متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، گیاهان کوهی نیز از این گرانی‌ها در امان نمانده است و افرادی هستند که در فروش آن قیمت‌های سلیقه‌ای اعمال می‌کنند.

قیمت‌هایی که نسبت به پارسال چند برابر شده و موجب ناتوانی در خرید عده زیادی از شهروندان شده است به عنوان مثال در منطقه‌ای از شهر کنگر که خواهان زیادی در شهر دارد کیلویی 30 هزار، در منطقه‌ای 20 هزار و در منطقه 13 هزار تومان می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین مربوطه نظارت‌هایی در اعمال قیمت‌های سلیقه بر گیاهانی که مورد علاقه ارومیه‌ای‌ها می‌باشد داشته باشند تا مردم بتوانند با خیال راحت خرید کنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید