23:03|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1400 - 11:50
کد خبر: 16097
یادداشت:

نارضایتی مردم از قیمت‌های سلیقه‌ای در سایت‌های معروف خرید و فروش اینترنتی

متاسفانه سایت‌های معروف خرید و فروش اینترنتی این روزها با شیوع کرونا هم مرجعی برای تامین انواع کالا و نیازهاست و هم متهم گرانی در برخی بازارها و افزایش کلاهبرداری‌ها که موجب بی اعتمادی و کلافگی مردم شده است.
نارضایتی مردم از قیمت‌های سلیقه‌ای در سایت‌های معروف خرید و فروش اینترنتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت کرونایی باعث رونق گرفتن بسیاری از کسب و کار‌های اینترنتی شده ‌است؛ اما این بار نیز، همچون وضعیتی که بر فضای واقعی کسب و کار حاکم است، ظاهرا هیچ نظارت و کنترلی از سوی هیچ مرجعی بر نحوه کسب و کار، قیمت‌گذاری و ارائه خدمات فروشگاه‌های اینترنتی وجود ندارد.

با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، برخی افراد سودجو از این فضا سو استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی و یا کلاهبرداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.

از طرفی هم اکثریت مردمی که قصد رهن و یا خرید خانه را دارند دل خوشی از سایت‌های معروف خرید و فروش اینترنتی ندارند و آن را عامل گرانی در بازار رهن و اجاره مسکن می‌دانند.

اگر گشتی در این سایت‌ها داشته باشیم، نشان می‌دهد، مردم خانه‌هایی را با قیمت‌های متفاوت برای رهن و اجاره عرضه کرده‌اند اما در مورد برخی از آنها نیز عبارت (قیمت توافقی) دیده می‌شود.

این موضوع به قوانین این سایت ها بازمی‌گردد که سقفی را برای قیمت‌ها تعیین نکرده است و امکان درج قیمت‌های سلیقه در آن ها به وضوح مشاهده می‌شود که عنوان (قیمت توافقی) خود عاملی برای دامن زدن به قیمت و افزایش آن می‌باشد.

با شیوع ویروس کرونا اکثریت مردم ترجیح می‌دهند از طریق اینترنت تمام کارهای خود از قبیل رهن و ... را انجام دهند تا از کرونا در امان باشند.

 با قرار گرفتن در فصل بهار مردم به سنت همیشگی به دنبال اجاره خانه جدید هستند و با این اوضاع کسی نمی‌داند که بدون دسترسی به قیمت‌ها مردم چطور می توانند نیازشان را برطرف کنند.

در پایان انتظار می‌رود ارگان‌های مردم نظارت‌های لازم و دقیق را در این زمینه به عمل آورند و نیاز است مردم در انتخاب سایت‌ها و خریدهای خود حداکثر دقت را داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید