23:50|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1400 - 11:36
کد خبر: 16092
یادداشت:

ضرورت بازسازی پل‌های عابرپیاده و نصب پله‌برقی در کلانشهر ارومیه

متاسفانه پل‌های عابر پیاده در ارومیه در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و نیاز است مسئولین ذیربط در جهت بازسازی و نصب پله‌برقی برای تردد سالمندان و معلولان برنامه‌هایی اتخاذ کنند.
ضرورت بازسازی پل‌های عابرپیاده و نصب پله‌برقی در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از دلایل اصلی ساخت پل‌های عابر پیاده افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است؛ چرا که بیشترین افراد در معرض خطر و بیشترین جان‌باختگان در حوادث رانندگی درون‌شهری، عابران پیاده هستند.

عبور عابرین پیاده از سطح خیابان باعث ایجاد اختلال در حرکت اتومبیل‌ها شده و خطرات جانی را برای عابرین به همراه خواهد داشت.

خرابی پل‌های عابر پیاده، پله برقی‌ها و معابر عبور ایمن از خیابان‌‎ها یکی از مسایل مهم در زندگی امروز شهری است.

طراحی صرفا عملکردی پل‌های عابر پیاده، عدم نورپردازی مناسب آن، عدم دید از خیابان، ایجاد منظر نامطلوب در خیابان، ایجاد مانع در برابر دید به چشم اندازهای مطلوب طبیعی شهر و ... نقاط ضعف و تهدیداتی است که لزوم بازطراحی پل‌های عابر پیاده را یادآور می‌شود.

وجود نقاط حادثه‌خیز و تردد زیاد دو فاکتور اصلی در نصب پل‌ها هستند و عبور از پل‌های عابر پیاده برای جلوگیری از حوادث مرگبار در خیابان‌ها و روان‌سازی ترافیک لازم است.

بعضا هزینه‌های بسیار زیادی در خصوص احداث پل هوایی صورت می‌گیرد که با این ‌وجود شهروندان از این پل‌ها استفاده نمی‌کنند؛ که با جانمایی درست پل‌های عابر پیاده و مکانیزه کردن آن به بهترین حالت مورداستفاده قرار گیرند.

بیشتر کسانی که از پل عابر پیاده استفاده نمی‌کنند وقت‌گیر بودن آن را اظهار می‌دارند. چون عبور از این پل‌ها برای کودکان و افراد مسن خیلی سخت است؛ و البته فرهنگ استفاده از پل‌های هوایی باید نهادینه شود که پل عابر پیاده بخشی از مسیر آن‌ها است چون در خیابان شلوغ امکان عبور عابر پیاده نیست.

ارومیه بعنوان کلانشهر از وضعیت نامناسب پل‌های عابر پیاده رنج می‌برد و پایین بودن سطح امنیت و پله‌های زیاد آن باعث اجتناب شهروندان از استفاده از آن شده است.

معلولان و سالمندان قشری هستند که بیش از بقیه محتاج به توجه در سطح شهری می‌باشند و نیاز است پل‌های عابر پیاده در ارومیه بازسازی و پله‌برقی نصب شود. در مقابل نیز انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی لازم در این جهت اعمال شود.

افزایش تعداد پل‌هاي عابر پياده مكانيزه و نصب پله‌برقی تمايل شهروندان برای استفاده از پل و عبور از عرض خيابان را بیشتر می‌کند که نتیجه آن امنيت تردد در سطح شهر است. همچنین با کمتر شدن ميزان تردد عابران پياده در عرض معابر ترافيك شهر نيز روان‌تر می‌شود و ميزان بروز حوادث كاهش پیدا می‌کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید