17:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1400 - 10:12
کد خبر: 16087
با آغاز ماه مبارک رمضان؛

جولان کرونا در صف‌های نانوایی در ارومیه

در روزهای اخیر شاهد صف‌های طولانی و وقت‌گیر در جلوی برخی نانوایی‌های ارومیه هستیم که شیوع کرونا و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در برخی صف‌های نان باعث ایجاد نگرانی مضاعف در خانواده‌ها شده است.
جولان کرونا در صف‌های نانوایی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از مشکلات مردم در دوران کرونا رفتن به نانوایی‌ها و خرید نان است، این روزها صف‌های نان طولانی‌تر و زمان خرید نیز بیشتر شده است که این امر می‌تواند موجب افزایش روند شیوع کرونا شود.

صف نانوایی‌ها یکی از محل‌های خطرناک برای انتقال ویروس کرونا است که با توجه به افزایش تقاضا به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان این روز‌ها شاهد افزایش این صف‌ها در برخی از نانوایی‌هایی سطح شهری هستیم.

موضوع صف نانوایی‌ها، موضوعی که هیچ‌گاه حل نشده و هم‌چنان یک تهدید جدی برای سلامت مردم در مقابل بسیاری از آسیب‌ها همانند ویروس منحوس کرونا می‌باشد.

در برخی از این صف‌ها هم مردم به خاطر معطل ماندن زیاد٬ تدابیر و توصیه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند و شاید یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا در همین صفوف نانوایی‌ها باشد.

متاسفانه تراکم جمعیت و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌های شهر به ویژه در ساعات بعد از ظهر و پایانی شب در ماه رمضان مشکل جدیدی است که در محدودیت‌های کرونایی سربرآورده و به شلوغی و طولانی شدن این صف‌ها دامن زده است.

از طرفی هم صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت نیز در مقابل نانوایی‌هایی که کیفیت پخت مطلوبی دارند یا نان را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند، بیشتر از نانوایی‌های دیگر است و این موضوع بیانگر کوچک شدن سفره مردم و مصرف بیشتر نان به عنوان یکی از ارزان‌ترین اقلام غذایی مردم است.

نان مهم‌ترین کالا در سبد خانوارهای ارومیه‌ای است که در پی این موضوع انتظار می‌رود مسئولین مربوطه در جهت کاهش صف‌های طولانی برای کاهش آمار کرونا برنامه‌هایی را اتخاذ و نظارت‌هایی دقیق در این باره اعمال کنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید