09:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1400 - 12:29
کد خبر: 16070
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

محرومان نیازمند جامعه را فراموش نکنیم!

با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و ایام کرونا نیاز است مردم و مسئولین بیش از پیش دست مساعدت به سوی محرومان نیازمند جامعه ببرند و در شرایط دشوار اقتصادی کمکی برای آن‌ها باشند.
محرومان نیازمند جامعه را فراموش نکنیم!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها بسیاری از ما انسان‌ها به خصوص در شرایط شیوع کرونا و بد شدن وضعیت اقتصادی، آنقدر درگیر مشکلات مالی و به تبع آن، دچار اضطراب و نگرانی در زندگی خود شدیم که شاید اصلا به فکر کمک به دیگران در این شرایط سخت نیفتادیم یا اگر هم در ذهنمان خطور کرد، بلافاصله با خود گفتیم که در یک زمان دیگری که وضعمان بهتر شد، با آرامش بیشتری، کار خوبی برای کسی که نیازمند است انجام خواهیم داد.

 ماه رمضان در پیش است و در اثر بیماری کرونا، بسیاری از افراد از شغل و کار و زندگی خود بازمانده اند و ناچارند در خانه بمانند. این شرایط که با توجه به دستورات مجموعه‌های بهداشت و درمان لازم و برای حفظ جان مردم است، موجب شده است برخی افراد دچار مضیقه و فشار در زندگی شوند.

با نزدیک شدن به دومین رمضان کرونایی انتظار می‌رود در این شرایط، به روش‌های مختلف به مردمی که در اثر کرونا در خانه مانده‌اند، کمک کرد. چه به صورت نگرفتن اجاره از مستاجر و چه به صورت کمک‌های روزانه و تامین غذا و دارو به هر کیفیتی، یقینا این کمک‌ها بسیار موثر است.

کمک مالی معمولی‌ترین شیوه‌ای است که می‌توان از آن برای کمک به دیگران استفاده کرد. نیازی نیست این کمک در حد تهیه کامل نیازهای یک شخص باشد. هم چنین لزومی ندارد ثروتمند و بی نیاز باشید تا بتوانید به دیگران کمک کنید.

اگر هر کسی در حد توان خودش حتی به اندازه یک اسکناس دوهزارتومانی در کاری خیر سهیم شود، با مشارکت‌های گسترده مردمی، می‌توان هر مشکلی را حل کرد.

نیاز به ماسک این روز‌ها که همه ملزم به استفاده از آن هستند، یک نیاز ضروری است، به ویژه با توجه به گرانی‌های اخیر برای بسیاری از خانواده‌ها در حاشیه شهر که حکم یک خرج اضافه را هم پیدا کرده است.

از طرفی در هر محله‌ای تعدادی سالمند داریم که کسی را ندارند و تنها زندگی می‌کنند که در این روز‌های کرونایی هرچه حضورشان در جامعه حتی برای تأمین مایحتاج اولیه کمتر باشد، بهتر است.

در پایان انتظار می‌رود هر کمکی که می‌توانیم، از دیگران دریغ نکنیم، از تهیه حتی تعداد اندکی ماسک و ماده ضدعفونی برای افراد آسیب دیده در این شرایط بحرانی کرونا تا جویای حال اعضای خانواده، آشنایان و دیگران از طریق تلفن و پیامک و حتی یک کمک کوچک برای گذر از خیابان به یک سالمند.

لذا میتوان با کمک به چنین افرادی در این کار خدا پسندانه شریک شد چرا که طبق گفته فقهای دینی انفاق به دیگران نوعی عبادت محسوب می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید