11:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1400 - 12:05
کد خبر: 16069
یادداشت:

کاربران آذربایجان غربی همچنان از ضعف اینترنت رنج می برند

این روزها اینترنت یکی از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت که در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق اینترنت فراهم می‌شود.
کاربران آذربایجان غربی همچنان از ضعف اینترنت رنج می برند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت طی چند ماه گذشته با مشکلات بسیاری همراه بوده است و به دلیل افزایش دو برابری مصرف نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا و ناچاری کاربران به خانه نشینی، شاهد اختلال در کیفیت این سرویس در استان آذربایجان غربی می باشیم.

امروزه دامنه استفاده از این فناوری به عنوان برترین راه ارتباطی درفعالیت های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و …. در سطح جوامع فراگیر شده و عموم مردم به استفاده از آن روی آورده اند و کمترکار شخصی و اداری یافت می شود که نیاز به شبکه های ارتباطی نداشته باشد.

در حالی که هر روز تکنولوژی جدیدی وارد بازار می‌شود و اینترنت یکی از ملزومات استفاده از آنها است، مردم شهرهای آذربایجان غربی و بویژه بسیاری از روستاهای آن با کمبودها و مشکلات زیادی در زمینه استفاده از اینترنت روبرو هستند.

 شاید تا قبل از شیوع ویروس کرونا برخی از خانواده‌ها ضرورتی برای وجود اینترنت پرسرعت در زندگی روزمره خود احساس نمی‌کردند، اما کرونا با تمام خطر و مشکلات برخی از افراد را با دنیایی به نام دنیای اینترنت آشنا کرد.

گرچه وجود اینترنت پرسرعت در چنین شرایطی یک فرصت و حتی یک امتیاز ویژه به شمار می‌رود امامتاسفانه برخی از مناطق آذربایجان غربی هستند که از اینترنت پرسرعت خبری نیست و از آن فقط نام و نشانش را دارند.

 بايد توجه داشت كه استفاده از اينترنت امروز يكي از اجزاي زندگي مردم است و عدم وجود و مشكل در اين شبكه بسياري از امورات زندگي مردم را با مشكل مواجه مي كند كه اين موضوع نيازمند حمايت و دقت نظر بيشتر مسئولين است.

در پایان اینکه، امروزه اینترنت به عنوان جزئی از زندگی مردم محسوب می‌شود و با افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند، اینترنت جایگاه بالاتری پیدا کرده و می‌طلبد که مسئولان عزمی جدی برای تامین این نیاز به حق مردم داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید