05:54|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1400 - 10:11
کد خبر: 16065
یادداشت:

بی‌توجهی به لایروبی شهرچای ارومیه همچنان ادامه دارد!

با توجه به فرا رسیدن فصل بارش‌های بهاری، بایستی لایروبی کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرچای ارومیه جز اولویت‌های لایروبی قرار گیرد و انتظار می‌رود مسئولین نیز در جهت لایروبی آن برنامه‌هایی اتخاذ و نظارت‌هایی دقیق بر اعمال این موضوع داشته باشند.
بی‌توجهی به لایروبی شهرچای ارومیه همچنان ادامه دارد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، رودخانه شهر چای یکی از رودخانه‌های مهم و پرآب حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌باشد که چندین سال است در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و نیاز به لایروبی دارد که این اقدامات نیز بایستی در دستور کار معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه قرار گیرد.

شهرچایی ارومیه که از وسط آن عبور می‌کند و جلوه خاصی به ارومیه بخشیده است ولی لایروبی نکردن سبب رویش گیاهان هرز شده و این رودخانه همواره به یک عامل وقوع اتفاقات تبدیل‌شده است.

این روزها اگر از کنار این رودخانه بزرگ گذر کنیم شاهد وضعیت نامناسب آن خواهیم شد که در خور یک کلانشهر نمی‌باشد.

لایروبی شهرچای ارومیه یکی از مسائل مهم شهری می‌باشد که علاوه بر جلو بخشیدن به فضای شهری، به دریاچه ارومیه منتهی می‌شود و لایروبی آن می‌تواند در انتقال سریع آب به دریاچه موثر باشد.

متاسفانه علاوه بر مشکل لایروبی، این رودخانه تبدیل به سطل زباله‌ای برای شهروندان شده است که با عبور از کنار آن شاهد ماسک‌های یکبار مصرفی خواهیم بود که می‌تواند آلودگی‌ها و ویروس هایی از خود منتقل کند.

که در پی این آلودگی‌ها نیاز است در بین مردم فرهنگ‌سازی شود و شهروندان نیز بایستی از پنداشتن رودخانه به عنوان سطل زباله پرهیز کنند و به زیبایی شهر اهمیت دهند.

به صراحت می‌توان گفت هر مسافری که قدم به ارومیه بگذارد و شهر چای ارومیه را ببیند قطعا از خود خواهد پرسید که مسئولین این شهر چه نقشی در حفظ زیبایی و ... شهر دارند؟

پیش از چندین بار یادداشت‌هایی به موضوع عدم لایروبی شهرچای نوشته شد ولی متاسفانه هیچ نهادی پاسخگوی این مسئله نبوده و هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

اخیرا با انتصاب شهردار جدید همه منتظر این موضوع هستند که عاقبت شهرچای چه می‌شود؟

در پایان انتظار می‌رود ارگان‌های ذیربط در جهت لایروبی سریع شهرچای برنامه‌هایی اتخاذ و نظارت‌هایی دقیق بر اعمال این موضوع داشته باشند تا بیش از این شاهد آلودگی بصری ناشی از جنگلی که در وسط شهر قرار دارد نباشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید