19:31|سه شنبه, اردیبهشت 11 ,1403
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1400 - 10:21
کد خبر: 16030
یادداشت:

سد معبر بلای جان شهر ارومیه

قرار دادن کالا و اجناس در پیاده‌رو و معابر عمومی، علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، مشکلاتی را برای رفت و آمد عابران و پارک خودروی شهروندان ایجاد کرده است.
سد معبر بلای جان شهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه سد معبر یکی از مشکلات حل نشدنی در ارومیه است که ارگان‌های مربوطه موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به معابر و پیاده روها که حق طبیعی هر شهروندان است جلوگیری نماید.

با گذر از خیابان‌ها شاهد سد معبر توسط سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کتابفروشی‌ها، خشکبار فروشی‌ها که بساط کاسبی‌شان همواره سهم مردم را از پیاده رو و خیابان اشغال می‌کند هستیم.

طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها (سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها ممنوع است) اما سال‌هاست که مغازه‌داران در ارومیه به بهانه‌های مختلف از تمکین به این قانون و احترام به حقوق شهروندی خودداری می‌کنند.

متاسفانه طی چندین سال گذشته وعده‌هایی در خصوص برخورد با متخلفان این امر از سوی مسئولین ذی‌صلاح داده شده ولی همچنان شاهد عکس وعده‌های آنها هستیم و نه تنها با هیچ سد کننده‌ای برخورد نشده بلکه تعداد آن‌ها افزایش یافته است.

پهن کردن بساط در پیاده‌روهای شهر سبب شده تا شهروندان هنگام حضور در بازار و تردد در پیاده‌روها و یا برای پارک خودرو با مشکلاتی مواجه شوند.

در برخی موارد این سدمعبر توسط خودروهای شخصی انجام می‌گیرد و از عابران در حال عبور حق تردد از پیاده رو را سلب می‌کند.

سد معبر علاوه بر اختلال در تردد و عبور و مرور به بی نظمی و آشفتگی در شهر نیز دامن می‌زند، از سوی دیگر موجب افزایش ترافیک و آلودگی بصری شهر می‌شود.

سد معبر در ارومیه در خیابان‌های پر تردد همچون عطایی، امام، مقابل مسجد اعظم و.... بیشتر مشاهده می‌شود.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و ارگان‌های مربوطه در جهت حل این معضل برنامه‌هایی اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد آلودگی‌های ناشی از سد معبر در سطح شهری نباشیم.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید