18:30|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1400 - 10:28
کد خبر: 16023
یادداشت:

سفره‌هایی که در سایه بی‌تدبیری روز به‌روز کوچکتر می‌شوند

گرانی‌های سرسام آور که نتیجه عدم نظارت کافی در بازار است کام مردم را تلخ و سفره‌های آن‌ها را کوچکتر کرده است و شیوع ویروس کرونا نیز این تلخی را تشدید می‌کند.
سفره‌هایی که در سایه بی‌تدبیری روز به‌روز کوچکتر می‌شوند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، سایه شوم گرانی و پایین آمدن قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر نشان از وضعیت نامناسب اقتصادی در آذربایجان‌غربی دارد که بنا بر وعده‌های از طرف مسئولان قرار بود وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد اما با توجه به شرایط موجود مثل اینکه زمان تحقق وعده‌های داده شده هنوز از راه نرسیده است.

کارگران و قشر کم درآمد اولین قربانیان افزایش قیمت‌ها و گرانی های موجود در بازار هستند، افرادی که مدت هاست زیر بار گرانی کمر خم کرده‌اند و توان خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند.

درحالی که کسادی و رکود بر فعالیت‌ کاسبان سایه انداخته و بسیاری از مغازه داران را به  سبب عدم توان پرداخت اجاره بها و ... خانه‌نشین کرده است، گرانی چراغ خاموش اجناس، طعم تلخ کرونا را بیشتر نمایان کرده است.

نرخ بیشتر کالاهای موجود در بازار بالاست و این گرانی غیر منطقی قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف جامعه را به شدت کاهش داده است، شیوع ویروس کرونا نیز از یک طرف و افزایش قیمت‌ها از طرف دیگر رونق را از کسب‌وکارهای زیادی گرفته و مردم نیز صرفا به فکر این هستند تا نیاز روزانه‌ خود را تامین کنند و نانی برای سپری شدن شب بیابند.

متاسفانه افزایش قیمت مایحتاج اولیه زندگی مانند برنج، مرغ، گوشت و لبنیات موجب بروز اظهار نگرانی در مردم شده و آنچه این نگرانی را چند برابر می کند نبود نظارت کافی بر بازار است.

در مقابل این گرانی کمیاب شدن و یا نبود برخی از کالاهای اساسی مانند روغن و مرغ نیز برای آن‌ها به مسئله‌ای ملال آور تبدیل شده است که این کمبودها صف‌هایی از جنس کرونا را در به دنبال دارد که سبب سوق به سوی موج چهارم کرونا می‌شود.

از طرفی هم عدم نظارت‌ها نیز به این گرانی‌ها دامن میزنند و موجب حاکمیت قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار می‌شود که اگر وضعیت به این منوال ادامه پیدا کند موجب بی‌اعتمادی مردم به مسئولین ذیربط می‌شود.

به‌رغم تلاش مسئولان برای رصد و کنترل بازار، اماگرانی اجناس در سایه رکود و کسادی، مردم کرونا زده آذربایجان‌غربی را نگران کرده و خواهان نظارت بیشتر بر اصناف و وضعیت قیمت‌ها در بازار شده‌اند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید