05:40|چهارشنبه, خرداد 02 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1400 - 11:03
کد خبر: 16007
یادداشت:

کرونا در کمین تفرجگاه‌های ارومیه!

بی‌خیالی و ساده‌پنداری نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس منحوس کرونا در ارومیه سبب تشدید شیوع این بیماری شده و شلوغی تفرجگاه‌ها به این امر دامن می‌زند.
کرونا در کمین تفرجگاه‌های ارومیه!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تردد شهروندان بدون رعایت مسائل بهداشتی و شلوغی تفرجگاه‌ها نشان می‌دهد که مردم هشدارهای مسئولان مبنی بر افزایش شدید مبتلایان به کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی را جدی نگرفته‌اند و بیشتر مردم بدون استفاده از ماسک در تفرجگاه‌ها حاضر می‌شوند.

آمار مبتلایان به کرونا و پیش‌بینی برخی مسئولین مربوطه حاکی از آن است که با ادامه همین روند و بی‌توجهی مردم یقینا ارومیه در آینده‌ای نزدیک وارد پیک چهارم کرونا خواهد شد. 

با آغاز سال جدید وضعیت قرمز در ارومیه حاکم است و احتمال دارد خسارت بیشتری نسبت به موج‌های قبل برای استان داشته باشد و شیوع نوع جهش یافته آن نیز این وضعیت را تشدید می‌کند. 

با توجه به اعمال محدودیت ها در سطح شهری برخی از مردم برای خلاصی از روزهای خانه نشینی و قرنطینه با ماشین‌های خود به سوی تفرجگاه‌ها و یا پارک‌های شهر می‌روند.

طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی نقاط گردشگری، تفریحی و بوستان‌های شهری از جمله تفرجگاه‌ بند و پارک جنگلی و .... با محدودیت‌های کرونایی همراه بوده و هرگونه تجمع در این مناطق ممنوع است.

ولی در مقابل این محدودیت‌ها هستند کسانی که بدون توجه به توصیه‌های مسئولین ذیربط با حضور خود در تفرجگاه های سطح شهری و برون شهری بدون استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی فرصت جولان و افزایش انتقال را به کرونا میدهند. 

از تفرجگاه‌های پر تجمع ارومیه می‌توان تفرجگاه بند، تالاب گلمرز، دهکده ساحلی چی چست، پارک جنگلی و ... نام برد که با گذر از آنها شاهد تجمع کثیری از مردم خواهیم بود که برای گردش به آنجا رفته‌اند و این حضور آنها خود عاملی اساسی برای سوق جامعه به سوی موج چهارم کرونا می‌باشد.

در حال حاضر ارومیه از نظر کرونایی در وضعیت قرمز به سر می‌برد و با کم توجهی‌های شهروندان وضعیت می‌تواند به سوی سیاهی سوق یابد.

در پایان ضروری است مردم به توصیه‌های مسئولان درباره پیشگیری از انتشار ویروس کرونا توجه کنند و این مسئله را در نظر بگیرند که هر یک از ما به سبب مسئولیت اجتماعی باید در خانه بمانیم و جز در مواقع اضطراری از منزل خارج نشویم تا بلکه با این راه بتوان ارومیه را از وضعیت قرمز کرونایی خارج کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید