05:02|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1400 - 12:34
کد خبر: 15993
یادداشت:

هشدار! ارومیه وارد وضعیت قرمز شد

بر اساس اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا ارومیه وارد وضعیت قرمز شد. با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های این شهر، بار دیگر ارومیه به وضعیت قرمز بازگشت.
هشدار! ارومیه وارد وضعیت قرمز شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، علیرغم هشدارها و گسترش بی‌وقفه ویروس جهش یافته کرونا با توانایی سرایت بسیار بالاتر از ویروس اولیه، بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن این هشدارها و همچنین عدم اعمال محدودیت های اصولی از سوی مسئولین متاسفانه بسیاری از شهرهای کشور به دنبال آن شهر ارومیه دوباره وارد وضعیت قرمز شد.

متاسفانه سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا این روزها بار دیگر به مشکل بزرگی تبدیل شده به طوری که شلوغی بازارهای شهر ارومیه و سایر شهرستان‌های این استان در روزهای پایانی سال گذشته و همچنین مسافرت های ایام نوروز و دید و بازدیدهای عید باعث شد دوباره این شهر خاطرات تلخ چند ماه گذشته را تجربه نمایدو بسیاری عقیده دارند که قطعا با این اوضاع، آذربایجان غربی  زودتر از آنچه که تصور می‌شود وارد پیک چهارم شیوع این ویروس خواهد شد.


رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا در ایام نوروز باید همواره از سوی شهروندان به خصوص با نزدیک شدن به روز طبیعت مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که  نباید فراموش کرد که هنوز کرونا تمام نشده است و مواردی از ابتلا به این ویروس منحوس را هر روزه در اکثر شهرهای استان شاهد هستیم.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشاهده نمونه‌هایی از ابتلا به این ویروس جهش یافته انگلیسی کشور و استان آذربایجان غربی پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمعات غیر ضروری باید با جدیت بیشتری از سوی مردم رعایت شود.

مسافرت‌های نوروزی، دید و بازدید‌های عید، و تجمعات مردمی در روزهای پایانی سال گذشته دلیل اصلی افزایش تعداد مبتلایان و بستریان در ارومیه می باشد.

علاوه بر پرهیز از سفرهای نوروزی باید مردم از حضور در هرگونه تجمعی پرهیز کنند؛ چرا که همگان در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و این ویروس پیر و جوان و فقیر و غنی نمی‌شناسد.

شهروندان باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهند که دورهمی های خانوادگی در ایام باقی مانده از  تعطیلات نوروزی شانس ابتلای افراد به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/01/07 - 14:20

بزرگواران چرا همه مشکلات رو گردن مردم میندازید.آیا متولیان امر ومسئولان گرامی باتوجه به نارنجی بودن شهر ارومیه به چه دلیل وچرا اجازه ورود ویا خروج از شهر رودادن آیا همه اینا صرف اخذ جریمه هستش؟که در حقیقت همینطوره

سعید حیدری
1400/01/07 - 14:11

سلام و وقت بخیر چرا فقط مسافرت و بیرون اومدن و میگین من در جایی شرکتی کار میکنم ۱۲۹ نفریم در وضعیت قرمز که هیچ اگه خودمان هم کرونا بگیریم تعطیل نمیکنن ما هم به خاطر نان مجبوریم به اینها هم رسیدگی کنید اونم در یک مکان اداری