08:00|سه شنبه, خرداد 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1400 - 11:49
کد خبر: 15984
در نخستین روزهای سال؛

صف های مرغ در ارومیه، همچنان پابرجا

صف‌های طولانی که پایانی برای آن نیست و حتی با آغاز سال جدید نیز صف تمام نشد، برخی از مردم شهر در همان ساعات پایانی سال هم در صف مرغ بودند و به نظر می‌رسد، قرار است مردم سال جدید را نیز همچنان در صف کالاهای اساسی باشند.
صف های مرغ در ارومیه، همچنان پابرجا


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با آغاز سال جدید، باز هم داستان صف های طولانی مرغ در ارومیه  به سوژه داغ محافل شهروندان و شبکه های اجتماعی تبدیل شد و تصاویر زیادی از سوی مخاطبان این پایگاه خبری از تشکیل صف های طولانی مقابل فروشگاهها و مراکز عرضه مرغ در شهر ارومیه منتشر می شود

گویی آرامشی بر قیمت مرغ نیست و تقریبا در هر بازه زمانی تقریبا دو هفته‌ای، قیمت آن در حدود چند هزار تومان گران می‌شود.

هر بار ستاد تنظیم بازار با تعیین مصوبه‌ای مرغداری‌ها را دعوت به همکاری کرده و قیمت مصوبی را اعلام می‌کند، اما پس از چند روز دوباره همان اتفاقات تکرار می‌شود.

 کمبود مرغ باعث شده است که مردم چند ساعت بدون رعایت فاصله اجتماعی در صف بایستند و مرغ‌فروشان نیز به هر فرد فقط یک مرغ ارائه می‌دهند، هرچند برخی از شهروندان چند بار در صف می‌ایستند تا مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بسیاری از شهروندان ارومیه ای نیز با گلایه از عدم نظارت بر بازار مرغ اظهار دارند که متاسفانه پایانی بر صف‌های خرید کالا نیست و هراز چندگاهی شاهد کمبود یکی از کالاهای اساسی در شهر هستیم.

به نظر می‌رسد با توجه به هشدار جدی مسئولان در مورد کرونای انگلیسی و عدم رعایت ضوابط توسط برخی از شهروندان و افزایش چشمگیر تردد در سطح شهر، باید فکری برای مدیریت اقلام اساسی شود تا مردم بدون نگرانی، خود را برای آغاز سال جدید آماده کنند.
 
بنابراین آن طور که مشخص است بازار مرغ نه از کاهش تولید بلکه از سوء مدیریت مسئولین مربوطه رنج می برد که نتوانسته تا کنون عرضه را در بازار متعادل کرده و طوری نظارت کند که قیمت ها در کوتاه مدت افزایش نیابد و از ایجاد صف های طولانی جلوگیری شود و باید منتظر ماند و دید که آیا وعده های جدید مسؤولان در شرایطی که به ماه رمضان نزدیک می شویم محقق خواهد شد یا خیر؟


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید