02:12|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1400 - 09:44
کد خبر: 15981
به مناسبت هفته جوان؛

اشتغال، مهم ترین دغدغه جوانان است

در تقویم کشور ایران روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نامگذاری شده است چرا که جوانان هر کشور بدنه فعال و پویا و پر انگیزه هر ملت و بهترین منابع انسانی محسوب می شوند و سهم مؤثری در تضمین حیات فرهنگی و ملی بر عهده دارند.
اشتغال، مهم ترین دغدغه جوانان است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در یک جامعه با تکیه بر قدرت و نیروی جوانی می€تواند بر مشکلات زندگی فایق آمده و راه های سخت و ناهموار پیش روی جامعه را به آسانی پیمود و از این رو تکیه بر شور و شعف جوانی و کمک گرفتن از نیروی خلاق و سازنده نسل جوان می€تواند برای پیشرفت یک کشور، کارگشا و راهگشا باشد.
 
ایجاد اشتغال،ثبات شغلی،توجه به مسئله بهداشت جسم و روان،افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان جهت پذیرش مسئولیت های جدید،توجه به اوقات فراغت جوانان،ترغیب جوانان به ازدواج و فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان در جامعه از نیازهای جوانان است.

نسل جوانی که امروز علیرغم تحصیلات دانشگاهی متاسفانه همچنان با دغدغه هایی همچون شغل، مسکن، ازدواج و...  دست و پنجه نرم می کند. روزهایی تکرار نشدنی که به قول جوانان دیروز باعث فتح قله های پیشرفت و موفقیت مادی و معنوی بود و اما جوانان امروز آن طور که باید جوانی نکردند چرا که دغدغه هایی همچون بیکاری، نبود واحدهای تولیدی، اقتصاد، مسکن، ازدواج، نبود مراکز تفریحی و... از عمده مشکلات آنان به شمار می رود.

در این زمینه نیاز است مسئولان پاسخگوی نیازهای آنها باشند وبگویند تا چه میزان از توانمندی و ظرفیت جوانان تحصیل کرده در راستای تحقق اهداف کشور بهره برده و چه اقدامی در راستای اشتغالزایی آنان انجام داده و حال این جوانان باید برای کسب درآمد خود چه اقدامی انجام دهند تا آسیب های اجتماعی افزایش نیابد.

مسئولان باید راه حل مناسبی برای اشتغال جوانان ایجاد نمایند، استفاده از توان بومی هر منطقه می تواند در تولید و اشتغالزایی و صنعت تاثیر چشمگیر و بسزایی داشته باشد و این امر نیازمند کار کارشناسی، با برنامه ریزی دقیق و ارائه تسهیلات مناسب است که قطعا در استان ما با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها بسیار پاسخگو می باشد
بسیاری از جوانان اظهار دارند که مهم ترین خواسته آنان در جامعه فراهم شدن شرایط برای پیشرفتشان می باشدکه متاسفانه این شرایط در جامعه مهیا نیست و با توجه تحصیلات دانشگاهی بسیاری از آنان از بیکاری رنج می برند. جوانان دغدغه‌های زیادی دارند؛ ازدواج، مسکن، تفریحات... همه اینا وقتی حاصل می‌شود که شغلی مناسب برای آنها وجود داشته باشد.

قطعا یكي از راه های پيشرفت كشورها سرمايه گذاري بر روي نسل جوان و نسل آينده شان مي باشد، جوانان به عنوان نيروي فعال، متحرک و پرتلاش ميتوانند نقش خوبي در پيشرفت يک کشور داشته باشند، امروزه نقش جوان در تمامی جوامع در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ... به چشم میخورد، کشور جوان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چند که هستند جوانانی که استعداد بسیار دارند ولی متاسفانه به دلیل نبود بستر و شرایط کاری مناسب نمی توانند تمام آنچه را که میتوانند به کار گیرند و برای جامعه ی خود به استفاده بگیرند.

بدون شک جوانی دوره شکوفایی خلاقیت‌ها، بروز توانمندی‌ها و فرصتی گران‌بهاست که می‌تواند اگر در مسیر درست هدایت شود ثروت بی بدیلی را در جامعه خلق و سعادت جامعه خود و بشری را رقم  بزند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1400/01/06 - 10:40

سردبیر عزیز یاتشکر از شما وسایر همکاران الان دغدغه پدر ومادران فرزندانی هستند که با تحصیلات دانشگاهی بخصوص رشته های مهندسی بیکار مانده وبه همین علت حتی ازدواج هم نمی کنند .وقتی ثبات شغلی نباشه وامیدی به آینده بی بند وباری رواج پیدا میکنه.