10:29|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1399 - 11:21
کد خبر: 15944
یادداشت:

مشکلات زیر ساختی شبکه شاد همچنان ادامه دارد

تعطیلی بی سابقه مدارس آذربایجان‌غربی به علت شیوع کرونا یک ساله شده؛ یک سال تحصیلی پر افت و خیز که تاثیرات زیادی بر یادگیری و روحیه دانش آموزان گذاشته و همچنان مشکلات بسیاری در زمینه آموزش دارد.
مشکلات زیر ساختی شبکه شاد همچنان ادامه دارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طی یکسال گذشته از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات آموزش و پرورش برای تداوم آموزش، راه اندازی شبکه شاد بود که نمی توان به سادگی از این اقدام عبور کرد؛ ظرفیت گسترده‌ای که با وجود تمام کاستی‌هایش، قطعا در دوران پساکرونا نیز کمک حال نظام آموزشی خواهد بود.

به صراحت می‌توان گفت آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آموزش حضوری باشد هرچند می تواند در کنار و مکمل آن استفاده شود اما متاسفانه کاستی‌ها و مشکلات آن با گذشت یکسال همچنان ادامه دارد و والدین و دانش آموزان از این موضوع کلافه هستند.

هزینه‌های اینترنت برای دانش‌آموزان نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت، اگر چه اینترنت شاد رایگان شده است، اما هم‌اکنون برخی کلاس‌های درس به دلیل مشکلاتی که برخی معلمان مدعی هستند در شبکه وجود دارد، در سایر پیام‌رسان‌ها برگزار می‌شود و در این میان هزینه‌های اینترنت برای خانواده‌ها سنگین می‌شود.

نداشتن تلفن همراه مناسب، سرعت کم اینترنت، اتصال سخت به شبکه، مشکلات نصب و حضور در سامانه، مشکل احراز هویت ورود به اپلیکیشن در گوشی‌های آیفون و بسیاری دیگر از این موارد سبب شد تا آموزش مجازی در شبکه «شاد» با چالش‌هایی بسیاری همراه باشد و موجبات اعتراض والدین را فراهم کند.

دانش‌آموزانی هم هستند که برای اتصال به‌ شبکه، به هیچ سخت‌افزار اعم از گوشی، لپ‌تاپ و تبلتی دسترسی ندارند، کاملاً جداست؛ خانواده‌هایی که این روز‌ها شرمنده فرزندشان می‌شوند و در این شرایط اقتصادی با گذشت یکسال نتوانسته‌اند برای فرزندانشان گوشی موبایل و یا ... تهیه کنند.

این‌ها دغدغه مشترک خانواده‌های بسیاری در سراسر استان است. دغدغه‌ای که در کنار مشکلات اقتصادی بار دیگری را بر دوش خانواده‌های نیازمند نهاده و انتظار می‌رفت که ارگان‌های مربوطه تمهیداتی را در این خصوص اعمال می‌کردند.

در آخر نیاز است مسئولین ذیربط در جهت رفع مشکلات شبکه شاد برنامه‌‎هایی را برای دوران بعد از تعطیلات سال نو اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد گلایه والدین و دانش آموزان در این خصوص نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید