08:13|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1399 - 12:10
کد خبر: 15938
پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی، مدیر گروه تغذیه بیمارستان میلاد در گفت‌وگو با باریش:

نکات تغذیه‌ای‌ و رژیم غذایی برای بیماران دیابتی

یکی از بزرگ‌ترین عوامل خطرزا برای ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، داشتن اضافه وزن است برای پیشگیری و کنترل آن، رژیم غذایی تحت نظر متخصص اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد.
نکات تغذیه‌ای‌ و رژیم غذایی برای بیماران دیابتی

دکتر حدیث صبور، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی، مدیر گروه تغذیه بیمارستان میلاد و‌ مشاور تغذیه باریش نیوز در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش‌نیوز اظهار کرد: در افراد دیابتی هدف، تنظیم رژیم غذایی بر اساس وزن، سن، نوع داروها و یا میزان انسولینی است که دریافت می‌کنند.

وی گفت: در رژیم غذایی افراد دیابتی تفکر غلط و بسیار رایج این است که بیمار تصور می‌کند باید مصرف میوه، نان و یا هر ماده غذایی نشاسته‌ای دیگر از سبد غذایی را حذف کند، این تصورمتاسفانه بسیار رایج اشتباه است، زیرا منبع اصلی انرژی دریافتی ما از طریق مصرف کربوهیدات‌هایی مانند نان و برنج می‌باشد.

صبور افزود: در بیماران دیابتی، رژیم غذایی باید طوری تنظیم شود که بیمار افت قند نداشته باشد و در عین حال کالری مورد نیاز روزانه‌ را دریافت کند تا تنظیم قند خون‌ به خوبی صورت بگیرد.


متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی ، مدیر گروه تغذیه بیمارستان میلاد و‌ مشاور تغذیه در پایان تصریح کرد: بطور کلی در برخورد با دیابت، در وهله اول بایستی تاریخچه بیماری و آزمایش‌ها بررسی شوند و بر اساس نوع دیابت، سن، بیماری‌های همراه مانند مشکل کلیوی و غیره رژیم برای هر فرد به طور اختصاصی تنظیم گردد و بایستی یادآوری نمایم که رژیم لاغری فله‌ای و اینترنتی غیراصولی، به خصوص برای بیماری‌های خاص مثل دیابت می‌تواند بسیارخطرناک و مرگ زا باشد.

نشانی ارومیه، خیابان فردوسی، خیابان مولوی ۲ ، کلینیک بیمارستان میلاد.

شماره تماس 09149149233
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید