05:36|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1399 - 12:36
کد خبر: 15918
یادداشت:

معضل حل نشدنی سدمعبر در پیاده‌روها و خیابان‌های ارومیه

با گذر از خیابان‌های شهر ارومیه به این نکته پی خواهید برد که شهروندان از ابتدایی‌ترین حقوق خود یعنی سهولت در رفت و آمد در شهر، محروم هستند. تعرض به حریم پیاده‌روها معضلی است که شهروندان در ارومیه با آن روبرو هستند.
معضل حل نشدنی سدمعبر در پیاده‌روها و خیابان‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در برخی از معابر اصلی ارومیه، برخی از اصناف و دستفروشان و...، پیاده‌روها را به تسخیر خود درآورده و حتی به طور کامل آن را مسدود کرده‌اند و خیابان‌‌ها میزبان عابران شده‌اند که این مشکل موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان نیز شده است.

سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز آن‌ها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکنی ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع و آزاد کردن معابر رأسا اقدام کند‌.

متاسفانه طی اعتراضات و یادداشت‌هایی که در این زمینه تاکنون اعمال شده، توجه و برنامه‌ای از سوی هیچ مسئولی اعمال نشده است و پیاده‌روهای ارومیه همچنان از سد معبر توسط خودروها و ... رنج می‌برند.

موضوع برخورد با سدکنندگان معابر علاوه بر بارفروشان، وانت فروشان و دستفروشان، شامل کسبه و اصناف و مشاغلی و کسانی که حریم جلو مغازه خود را اشغال کرده‌اند، هم می‌شود.

مسئله نخست فرهنگ سازی است، اگر هر مغازه و یا واحد صنفی و تجاری با این بینش نگاه کند که چهره شهر زمانی زیباست که حریم‌ها رعایت و حفظ شوند، قطعا با سد معبر درسطح شهر رو به رو نخواهیم شد‌.

اگرچه توجه بیشتر مسئولان و مدیران را باید به این نکته معطوف داشت که منظور از سد معبر، صرفا دستفروشانی نیست که تنها راه امرار معاش‌شان، دستفروشی است، باید در اجرای برنامه‌های خود، سایر گروه‌ها و صنوف اعم از میوه فروش، نمایشگاه‌های خودرو، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و ‌حتی بانک‌ها و ... را هم لحاظ کرد.

در آخر انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای ذیربط در جهت اعمال برنامه‌هایی برای رفع مسئله سد معبر اتخاذ کنند و با متخلفان این امر برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید