17:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1399 - 11:19
کد خبر: 15917
یادداشت:

آذربایجان غربی در آستانه ورود به وضعیت قرمز

متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از شیب صعودی آمارهای ابتلا، ورودی به بیمارستان ها و جانباختگان این بیماری طی روزهای اخیر خبر می دهندو هشدار خود را مبنی بر ورود دوباره این استان به وضعیت قرمز اعلام کرده اند.
آذربایجان غربی در آستانه ورود به وضعیت قرمز

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اما در این میان شتابزدگی در برخی بازگشایی‌ها از یک سو و کاهش نگرانی و ترس عمومی از این ویروس و باور به ضعیف شدن آن از سوی دیگر موجب شده تا بخشی از دستاورد‌های سیستم سلامت کشور در زمینه مهار ویروس منحوس بر باد برود و دوباره با روند افزایشی بیماران و فوتی‌های ناشی از این بیماری مواجه باشیم.

هشدار پشت هشدار هیچ فایده ای نداشت و دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و بی توجهی به شیوه‌نامه های بهداشتی، بیشتر و بیشر شد تا جایی که آذربایجان غربی از دوره آسودگی گذشته و حالا قدم به قدم به محدوده قرمز کرونا نزدیک‌تر می‌شود.

کرونا خطرناکتر از قبل برگشته یعنی در واقع جایی نرفته بود که بخواهد برگردد، ما فکر می‌کردیم که شکستش داده و توانسته‌ایم بر آن غلبه کنیم در حالی که این آتش زیر خاکستر هر روز قدرت می‌گرفت و این را کادر درمان و مسوولان حوزه سلامت خوب می‌دانستند و برای همین مدام هشدار می‌دادند ولی متاسفانه هیچ گوش شنوایی نبود.

کم کم داشتیم به روزهای بدون خبرهای بد کرونایی عادت می کردیم ولی بازهم در روزهای اخیر هر روز شاهد ابتلای تعداد زیادی از هم استانی ها و مرگ عده دیگری هستیم.

در حالی که مسئولان از اعمال محدودیت‌های جدید در استان خبر می‌دهند که هیچ گونه نظارتی بر رعایت این محدودیت‌ها وجود ندارد و شرایط در سراسر استان همچنان همانند روزهای گذشته است.

فعالیت کافه ها، باشگاه‌های ورزشی، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی طبق روال معمول در حال برگزاری است و متأسفانه مردم زیادی از شهرهای مختلف استان در ساعات بیکاری به معابر عمومی، پارک‌ها و مراکز تفریحی هجوم می‌برند.

نبود نظارت‌های کافی از سوی مراجع مسئول در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به وضوح در شهرهای مختلف آذربایجان غربی مشاهده می‌شود و بدون شک ادامه این روند امیدواری برای بهبود وضعیت استان را کم رنگ تر می‌کند.

واکنش جدی و به موقع مسئولان به ویژه اعضای ستاد مقابله با کرونا و از بین بردن بی تفاوتی‌ها و بی خیالی‌های مقطعی در راستای مقابله عملی با این ویروس در آذربایجان غربی یکی از نیازهای لازم و ضروری است که متأسفانه این واکنش‌ها زمانی که این استان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد، ظهور و بروز دارد و در شرایطی که وضعیت استان زرد بود هیچ خبر و اقدامی از سوی مسئولان و متولیان امر مشاهده نمی‌شد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رضا
1399/12/18 - 14:52

سلام واقعا مردم رعایت نمی کنند کناه بقیه چیه آیا مردم به اشتباه دیگران باید بسوزن