11:54|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1399 - 10:55
کد خبر: 15916
بعد از گذشت یکسال؛

تداوم دردسرهای آموزش مجازی دانشجویان در آذربایجان‌غربی

شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی باعث تعطیلی سیستم حضوری آموزش در دانشگاه‌ها شد، این تعطیلی، دانشگاه‌ها را به سمت آموزش مجازی سوق داد که آموزش در این حوزه نیز مشکلات خود را دارد و با گذشت یکسال همچنان از نبود برنامه‌هایی جهت ارتقا رنج می‌برد.
تداوم دردسرهای آموزش مجازی دانشجویان در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آموزش مجازی، این روزها به یک اجبار در ادامه تحصیل نیمسال دوم دانشگاه‌ها تبدیل شده است، اما این فضا خالی از اشکال نیست و این اشکالات گاهی نارضایتی دانشجو و استاد را به همراه داشته است.

اگرچه مسئولان در هر بار پرسش و پیگیری معتقدند که کلاس‌های مجازی در دانشگاه‌های استان از کیفیت خوبی برخوردار است، اما در مقابل ادعای دانشگاه‌ها نیز دانشجویان و بعضی از استادان از روند آموزش مجازی در دانشگاه‌ها گلایه دارند.

ضعف سرورهای دانشگاهی و سامانه آموزشی مجازی دانشگاه‌ها، در دسترس نبودن اینترنت برای همه دانشجویان، سرعت پایین اینترنت، آموزش بی‌کیفیت، مشکلات ارائه دروس تخصصی، دسترسی نداشتن به استاد برای رفع اشکال، از مهمترین مشکلات و گلایه‌های استاد و دانشجویان استان در این نوع از فضای آموزشی دوران شیوع کروناست.

دانشگاه بدون توجه به امکانات و شرایط دانشجو، اقدام به برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌کند، برخی از دانشجویان نه لپ‌تاپ دارند و نه کامپیوتر خانگی، از طرفی هم توان خرید آن را ندارند، پس ناچارند با موبایل وارد سایت شوند که آن هم با توجه به سرعت پایین اینترنت در ابتدای شروع سال تحصیلی جدید بی‌فایده است و بعد از کلی تلاش برای برقراری ارتباط، کلافه و خسته از ورود به سایت ناامید و بی‌خیال کلاس آنلاین می‌شوند.

نا گفته نماند بی انصافی برخی از استادها نیز آنها را کلافه‌تر کرده است، برای نمونه؛ استادی کلاس را برگزار نمی‌کند و در طول ترم هم صرفا به معرفی منبعی از کتاب بسنده می‌کند و یا وویس‌هایی از گوگل دانلود و در اختیار دانشجو قرار می‌دهد، در پی این عمل برخی اساتید اعتراض‌های دانشجویان نسبت به این موضوع بی‌فایده بوده و در آخر متهم اصلی دانشجو می‌باشد.

مسئله امتحانات و ... هم که جای خود دارد که در آن ایام تمام امید دانشجویان با دیدن سوال های طرح شده از سوی اساتید به یکباره پر کشید و این اوج بی انصافی در ایام کرونا می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین مربوطه برنامه‌هایی در جهت بهبود آموزش مجازی اتخاذ کنند و اساتید محترم در ایامی که کرونا سایه منحوس خود را بر استان افکنده، بیشتر شرایط دانشجویان و استرس‌های وارده بر آ‌‌ن‌ها را درک کنند و شرایط آنان را در نظر بگیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید