20:13|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 11:38
کد خبر: 15912
یادداشت:

ارومیه همچنان با کمبود پل عابر پیاده مواجه است

ارومیه با کمبود پل‌های عابر پیاده روبه‌رو است و برخی از پل‌های عابر پیاده‌ای که در سطح شهری وجود دارد نیازمند رسیدگی و تعمیر می‌باشند.
ارومیه همچنان با کمبود پل عابر پیاده مواجه است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کلانشهر ارومیه با مشکل کمبود پل عابر پیاده در سطح شهری روبه رو است که عبور و مرور را برای شهروندان دشوار می‌سازد.

بسياری از خيابان‌های پرتردد ارومیه فاقد چنين سازه‌ای هستند. اين در حالی است كه وجود اين پل‌ها يک ضرورت است تا آمار تصادف‌های رانندگی درون‌شهری كاهش يابد.

از آنجایی که ارومیه شهر پرجمعيتی است و خدمات شهری بايد با جمعيت آن همخوانی داشته باشد. يكی از اين خدمات نصب پل عابر پياده در نقاط مختلف شهر است كه كمبود آن احساس می‌شود.

با توجه به افزایش تعداد خودرو طی سال‌های اخیر در ارومیه و ترافیک سنگین ناشی از آن، نصب پل‌ عابر پياده می‌تواند به تسهيل عبور و مرور شهری و كاهش ترافيک بسيار كمک ‌كند.

متاسفانه کمبود پل عابر پیاده از یک طرف، عدم امنیت کافی در روی پل‌ها هم از طرف دیگر مردم را از این موضوع کاملا دور کرده است.

برای استفاده از هر وسیله عمومی یا شیوه درست رانندگی، عبور از پل عابر، استفاده از کمربند و... نیازمند فرهنگ‌سازی‌های لازم هستیم اما بین این موارد استفاده از پل عابر پیاده باید در اولویت قرار بگیرد و در این زمینه به همکاری همه مردم و نهادهای ذیربط نیاز است.

در برخی موارد غیراستاندارد بودن پله‌های پل عابر پیاده دلیلی برای عدم استفاده از آن عنوان می‌شود که برای رفع این مشکل می‌توان استاندارد ‌سازی و سایر تدابیر را در نظر گرفت.

نصب پل عابر پیاده از وظایف شهرداری است و این نهاد باید پای کار بیاید. درست است که نصب این‌گونه پل‌ها هزینه‌بر است، اما نیاز نیست همه پل‌ها همزمان در مناطق مختلف نصب شوند.

از سویی هم عدم تمایل شهروندان به استفاده از پل عابر پیاده نیز یکی از دلایلی است که برخی مناطق از داشتن این پل محرومند. در بعضی از نقاطی که پل عابر وجود دارد، شهروندان رغبت چندانی به استفاده از آن نشان نمی‌دهند و پل بدون استفاده باقی می‌ماند.

کمبود پل عابر پیاده در کلانشهر ارومیه یک معضل است و نیاز است تدابیری از سوی مسئولان برای رفع آن و نصب پل عابر پیاده اندیشیده شود و شهروندان استفاده از پل عابر پیاده را برای عبور از خیابان در اولویت قرار دهند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید