02:59|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 10:51
کد خبر: 15911
یادداشت:

برگزاری مراسمات پنهانی در اوج بحران کرونا در ارومیه!

ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و عروسی در تالارهای مهمانی باعث شکل‌گیری نوع جدیدی از برگزاری مراسم، آن هم به صورت زیرزمینی و مخفیانه شده است، موضوعی که باعث افزایش تجمعات شده و می‌تواند آمار مبتلایان به کووید_19 را افزایش دهد.
برگزاری مراسمات پنهانی در اوج بحران کرونا در ارومیه!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در شرایطی که کرونا سایه منحوس خود را بر آذربایجان‌غربی سایه افکنده، محدودیت‌های بسیاری برای مشاغل مختلف اعمال شده است و تالارها از جمله مشاغلی بودند که تحت تاثیر این محدودیت‌ها به مدت یکسال تعطیل شدند.

چندی پیش سخن از بازگشایی تالارهای عروسی با ظرفیت محدود در شهرهای زرد بر اساس تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا می‌زنند، خبری که بسیاری از زوج‌های جوان برای شروع زندگی مشترک منتظر شنیدن آن بودند.

گویا همه منتظر شنیدن چنین خبری بودند که به محض تصویب، شروع به برگزاری مراسمات خود کردند.

برگزاری این مراسمات با توجه به ظرفیتی که از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به پیش می‌رفت ولی بازهم شرکت کنندگان در این مراسمات نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی می‌کردند.

عده‌ای می‌گویند درست است که نگران سلامت خود و میهمانان هستیم اما باید مراسم عروسی برگزار شود و یکی از شروط آغاز زندگی برگزاری مراسم عروسی است و اگر عروسی برگزار نشود آبرویی برایشان نمی‌ماند.

اکنون با افزایش آمار مبتلایان به کرونا و شیوع کرونای انگلیسی و حاکمیت وضعیت نارنجی بر اکثریت شهرستان‌های استان مسئولین مربوطه فعالیت تالارها و برگزاری هرگونه مراسم را ممنوع اعلام کرده‌اند.

با اعلام تعطیلی تالارها، بیعانه‌ای که از سوی برگزار کنندگان مراسم پرداخت شده بود توسط تالارها پس داده شد و متاسفانه در پی این امر آن‌ها شروع به برگزاری مراسمات خود بصورت پنهانی در منازل و .... کردند.

در پایان انتظار می‌رود مردم برای برگزاری مراسمات خود در دوران پساکرونا برنامه ریزی کنند زیرا اکنون با برگزاری مراسم نه تنها سلامتی خود و عزیزانشان را به خطر می‌اندازند بلکه با این کار باعث تشدید ویروس می‌شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید