09:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1399 - 11:16
کد خبر: 15902
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مشکل کمبود و گرانی مرغ و روغن در استان باید هر چه سریعتر حل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه، خطاب به مسئولین اجرایی استان گفت: کمبود و گرانی مرغ و روغن در استان و ایجاد صف‌های طولانی برای تهیه چنین کالاهایی شایسته مردم ما نیست فلذا مسئولین باید بصورت جدی وارد میدان شوند و این مشکلات را در مدت زمان سریع حل کنند تا مردم عزیز ما در روزهای پایانی سال دچار زحمت نشوند.
مشکل کمبود و گرانی مرغ و روغن در استان باید هر چه سریعتر حل شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 15 اسفند 99، ضمن اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا به خاطر اینکه ایران تعهدات هسته ای که در برجام امضاء کرده بود را کنار گذاشت و با دستور مجلس متوقف کرد از ایران عصبانی شده بودند و می خواستند علیه ایران قطعنامه صادر کنند اما با مقاومت و ایستادگی ایران مجبور به عقب نشینی و پس گرفتن قطعنامه خود شدند.

وی افزود: این مسئله نشان می دهد که اگر ما در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم، دشمن عقب نشینی خواهد کرد و هرچه در مقابل دشمن عقب نشینی کنیم آن ها پیشروی می کنند و فشار خود را علیه کشور بیشتر می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین کلان کشوری باید متوجه این مسئله باشند که روش و قانون صحیح در مقابل دشمنان، روش و قانون مقام معظم رهبری است چرا که روش رهبری روش استقامت و پایداری بوده و در مقابل دشمنان فقط روش مقاومت نتیجه می دهد و در این مسئله هم به وضوح دیده شد که با مقاومت و استقامت اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد.

مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه باید به عدالت اجتماعی در جامعه ختم شود
امام جمعه ارومیه در بخش دیگر خطبه دوم به سفر ریاست قوه قضائیه به استان اشاره کرد و گفت: با عنایت خداوند مسئله سفر ریاست قوه قضائیه به استان محقق شد و در این سفر تصمیمات مهمی اخذ شد که به زودی شاهد ثمرات این تصمیمات در استان خواهیم بود.

وی افزود: آنچه که در این زمینه مهم است مسئله مبارزه با فساد و ظلم است که ریاست قوه قضائیه آن را آغاز کرده و باید ادامه دهد تا مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص عدالت تسری پیدا کرده و عدالت در جامعه ساری و جاری گردد.

وی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه در خصوص مبارزه با فساد و برقراری عدالت اقدامات خوبی را آغاز کرده و اگر مدیران و مسئولین افرادی عادل و اهل رعایت باشند و با کسانی را که ظلم و فساد می کنند برخورد کنند هم اعتماد مردم بیشتر شده و هم نصرت الهی نازل شده و اصلاحات عمیق در جامعه ایجاد می شود.

استفاده از مسئولین و مدیران مؤمن و متعهد ثمرات خوبی در جامعه خواهند داشت 
سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی  اظهار داشت : حضرت امیرالمومنین علیه السلام در خصوص سپردن مسئولیت ها به افراد مومن تأکید داشته و مسئولیت ها را به چنین افرادی می سپردند و در قبال خیانت یکی از کارگزاران خود به او می نویسد که پدر تو انسان مومنی بود و من فکر کردم که تو نیز انسان مومنی هستی و راه پدر خود را خواهی رفت اما دیدم که تو دنیای خود را با خراب کردن آخرتت آباد می کنی و به قوم و اقربای خود از بیت المال با از بین بردن دین خود کمک می کنی و اگر این خبری که از تو به من رسیده صحیح باشد ارزش تو از حیوانی که به خانه خود بسته ای و از بند کفشت کمتر است.

وی افزود: براساس فرمایش حضرت امیرالمومنین علیه السلام کسی که خیانت کند به اندازه یک حیوان هم ارزش ندارد لذا اگر مدیران با این روش کار کنند یقیناً ثمرات آن را در جامعه خواهیم دید.

قضات و کارکنان دستگاه قضایی با احترام و حوصله با مردم رفتار کنند
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه ضمن اشاره به توصیه ریاست قوه قضائیه به قضات و کارکنان دادگستری در خصوص رعایت عدالت و حق الناس در سفر به ارومیه گفت: اصل درد همین است که باید افرادی که در مسند قضاوت هستند و کار میکنند مردم را تکریم کنند و با احترام و حوصله به حرف مردم گوش کنند و حکمی را که صادر میکنند برای مردم و مراجعه کنندگان تبیین کنند .

وی افزود : اگر قضات و کارکنان محترم قوه قضائیه و دادگستری ها اگر به توصیه های ریاست محترم قوه عمل کنند اعتماد و محبت مردم به قوه قضائیه و نظام اسلامی جلب خواهد شد و مردم مراجع قضایی را پناهگاه خود برای احقاق حقوق تضییع شده خود خواهند دید .

وی از ریاست محترم قوه قضائیه بخاطر سفر به استان قدردانی کرده و افزودند : امیدواریم به برکت حضور و پیگیری های ریاست محترم قوه قضائیه و معاونین محترم مشکلات استان و مردم بخوبی رفع شده و روند پیشرفت استان تسریع پیدا کند.

مشکل کمبود و گرانی مرغ و روغن در استان باید هر چه سریعتر حل شود
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسئولین اجرایی استان گفت : کمبود و گرانی مرغ و روغن در استان و ایجاد صف های طولانی برای تهیه چنین کالاهایی شایسته مردم ما نیست فلذا مسئولین باید بصورت جدی وارد میدان شوند و این مشکلات را در مدت زمان سریع حل کنند تا مردم عزیز ما در روزهای پایانی سال دچار زحمت نشوند .

وی خطاب به فروشندگان اجناس و مغازه داران نیز گفت : سوء استفاده از شرایط و موقعیت سخت و گرانفروشی و کم فروشی و خیانت در فروش حرام است  و فروشندگان کالاهای اساسی به مردم باید جانب انصاف را رعایت کنند چرا که خداوند متعال در قرآن کریم تصریح میکند که بترسید و در اموال مردم خیانت نکنید و به دنبال سود حرام نباشید و این مصداق همان فساد است و مفسدین  در روز قیامت از عقوبت الهی در امان نخواهند بود 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید