11:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1399 - 12:30
کد خبر: 15895
یادداشت:

ساماندهی دستفروشان در ارومیه؛ وعده‌‎ای که چشم انتظار تحقق می‌باشد

نیاز ضروری شهر ارومیه با توجه به وضعیت کرونا و پیشرو بودن سال جدید، ساماندهی بازار دست‌فروشان در سطح شهری و تحقق وعده‌ها از سوی مسئولین ذیربط می‌باشد.
ساماندهی دستفروشان در ارومیه؛ وعده‌‎ای که چشم انتظار تحقق می‌باشد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از جمله مشکلات شهری ارومیه وضعیت نابسامان دستفروشان می‌باشد. معضل دستفروشی و اشغال پیاده‌روها مساله جدیدی نیست و از سال‌های متمادی شهر ارومیه را درگیر خود کرده است.

از بین رفتن مشاغل خرد و کوچک به سبب شوک‌های اقتصادی در سال‌های اخیر سبب بیکاری عده‌ زیادی در جامعه شد و همچنین افزایش مهاجرت از روستا به شهر، گسترش حاشیه نشینی و اخیرا هم شیوع ویروس کرونا سبب تشدید پدیده‌هایی همچون دستفروشی در خیابان‌ها و معابر عمومی شده است.

کرونا بیکاری را افزایش داده و همه این مسائل سبب کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره آن‌ها شده است به همین دلیل مردم به کسب و کارهایی با سرمایه‌های اندک مانند دستفروشی روی می‌آورند.

تعداد دستفروشان سطح شهری اخیرا با نزدیک شدن به سال جدید افزایش چشمگیری داشته است و از طرفی هم با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، عده‌ای زیادی در طول یکساله شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند و با نزدیک شدن عید و تقاضای مردم به دستفروشی روی آورده‌اند.

اگر گذری از شهر داشته باشیم شاهد بساط‌هایی در گوشه و کنار خیابان‌ها و پیاده روها خواهیم بود که فروشندگان آن‌ها به دنبال کسب روزی حلال و گذران زندگی می‌باشند.

از آنجایی که دستفروشان جنس‌های خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و با توجه به گرانی شهروندان بسیاری هستند که خرید از دستفروشان را به خرید از مغازه و پرداخت هزینه دو برابری ترجیح می‌دهند.

مسئله ساماندهی دستفروشان چند باری از سوی مسئولان مربوطه مطرح شد و هر سال وعده‌هایی در این مورد می‌دهند که بجز چشم انتظاری چیزی عاید دستفروشان نمی‌شود.

نیاز مبرم و ضروری شهری برای جلوگیری از ترافیک، کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار دستفروشان، ساماندهی آنان می‌باشد تا بلکه بتوان از این طریق خسارت‌های وارده بر آن‌ها  در طول ایام کرونا را جبران کرد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای مربوطه در جهت تحقق وعده‌های خود اهتمام جدی داشته باشند تا از این طریق اندکی از اعتماد از دست رفته شهروندان نسبت به قول و قرارهای آنان بازگردد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید