00:37|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1399 - 11:06
کد خبر: 15892
یادداشت:

ضعف اینترنت در آذربایجان غربی؛ مشکلی که پایانی برای آن نیست!

سرعت پایین اینترنت یکی از معضلات کاربران در استان آذربایجان غربی است آن طور که شهروندان عنوان کرده‌اند این مشکل در انجام امور دورکاری و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مجازی اختلال ایجاد کرده است.
ضعف اینترنت در آذربایجان غربی؛ مشکلی که پایانی برای آن نیست!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت طی یک سال گذشته با مشکلات بسیاری همراه بوده است و به دلیل افزایش دو برابری مصرف نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا و ناچاری کاربران به خانه نشینی، شاهد اختلال در کیفیت این سرویس هستیم.

اینترنت امروزه تقریبا می‌توان گفت به یکی از نیازهای خیلی ضروری و مورد نیاز تمام جوامع تبدیل شده است و قطعا نبود آن علاوه بر خسارت‌‌هایی که به کسب و کارهای آنلاین وارد می‌کند باعث ایجاد مشکل برای دیگر شهروندان می‌شود.

در این میان،  بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از سرعت پایین و اختلالات شدید در سرویس اینترنت خود گلایه‌مند هستند و اعلام می‌کنند در شرایطی که برخی از کسب‌وکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا دورکار شده‌اند و کارها را به صورت آنلاین پیگیری می‌کنند، کاهش کیفیت سرویس اینترنت بسیاری از کارهای آنها را با مشکل مواجه کرده است.

تاخت و تاز کرونا و تعطیلی مدارس سبب حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و سامانه شاد شد که هیچ اقدام موثری جز ناراحت کردن دانش‌آموزان شهری و روستایی به دلیل عدم بهره‌مندی از اینترنت و این فضای آموزشی نداشت.

بسیاری از کاربران بخصوص معلمان این استان اظهار دارند که متاسفانه اینترنت به حدی ضعیف است که قادر به برگزاری برخی کلاس‌های آنلاین خود نیستیم و در طول روز قادر به ارسال یک فایل آموزشی به دانش آموزان نیستیم، وضعیت اینترنت بسیار بد است و هم معلمان و هم دانش آموزان بسیار اذیت می شوند.

با این حال حتی شهر‌ها و روستا‌هایی که مجهز به اینترنت پر‌سرعت نیز هستند با مشکل اتصال به اینترنت مواجه هستند و عملاً این اینترنت در اسم پرسرعت، نیز هیچ کارایی نداشته است. حال مشخص نیست با این حجم عظیم معضلات اینترنت و آنتن‌دهی ضعیف دانش آموزان روستایی و شهرستانی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی که نصف آن را پشت سر گذاشته اند، چگونه آموزش خواهند دید؟ آیا این مشکلات همچنان زخمی بر دل دانش‌آموزان محروم از امکانات در عصر ارتباطات خواهد ماند؟ یا مسئولان اندکی اراده خواهند کرد و قدم در راستای حل این معضلات خواهند گذاشت؟

همچنین در حالی که بسیاری از کاربران از کندی سرعت و هزینه بالای اینترنت گلایه دارند، عده ای دیگر از کاربران از بسته های اینترنتی شبانه اپراتورها نیز گلایه‌مند هستند و می گویند که بسته‌های شبانه همراه اول از ساعت ۲ بامداد شروع می شود و عملاً نمی‌توان از آن استفاده کرد و تنها کاربر متحمل پرداخت هزینه می‌شود.

 استفاده راحت و بی دردسر از اینترنت ، به یک دغدغه دائمی برای کاربران این عرصه تبدیل شده است و باعث شده که وقت و اعصاب و پول هزاران شهروند ، از بین برود و کسی هم در این میان  به فکر مردم نیست!




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید