23:02|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 11:59
کد خبر: 15879
یادداشت:

جولان محتکران در آذربایجان غربی/ زیر سایه بی تفاوتی نهادهای نظارتی

این روزها با افزایش بحران اقتصادی در کشور و افزایش بی رویه و لحظه ای قیمت ها روز به روز بر افزایش احتکار کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم افزوده می شود، در این میان اگر اراده لازم در بین مسئولان حاکم باشد، اگر بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر بازار مداوم و مستمر باشد و اگر محتکران به شدت مجازات شوند قطعا دیگر کسی جرأت نمی‌کند به احتکار کالاها دست بزند.
جولان محتکران در آذربایجان غربی/ زیر سایه بی تفاوتی نهادهای نظارتی


سرویس اقتصادی باریش نیوز، چند وقتی است در آذربایجان غربی به جای صنوف و نهادهای نظارتی، دلالان و یغماگران در بازار حکمرانی می کنند و نهادهای مزبور که انگار کارهای مهمتری از تنظیم بازار، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها، کاهش ارزش دارایی های مردم و له شدن اقشار ضعیف جامعه زیر چرخ های مرکب زیاده خواهی عده ای سوء استفاده گر دارند، هیچ توجهی به این شرایط ندارند و وضعیت مردم هر روز بدتر از روز گذشته می شود.

متاسفانه ضعف در نظارت و بازرسی‌ها مشهود است در غیر این صورت چرا معضل احتکار پس از سال‌ها از اجرای قانون آن ریشه کن نشده است و هر روز کشف انبار احتکار شده از اجناس تیتر یک رسانه‌ها می‌شود.

باید از محتکر جماعت پرسید آیا ارزشش را دارد به خاطر کسب سود، کالای مورد نیاز مردم را آنهم در شرایطی که کمر مردم از مشکلات اقتصادی خم شده است احتکار کنید.

اگر قرار است که برخوردی با این افراد صورت گیرد، اتفاقا الان وقت آن است که با دلالان و سوءاستفاده کنندگان از شرایط که اقدامات آنان نظام اقتصادی را به چالش می کشد و بهم می ریزد و در نهایت دود اقداماتشان به چشم مردم و اقتصاد استان می رود، برخورد شود. حال سوال بسیاری از مردم اینجاست که چرا به خاطر برقراری نظم اقتصادی با دلالان در بازارهای مختلف برخورد نمی شود؟

برخی انگار می خواهند از شرایط به وجود آمده در کشور نهایت سوء استفاده را نمایند و در طول چند روز و چند ماه سود ده ها سال را به جیبشان بزنند. این افراد را در هر بازار را می توان مصداق اخلالگران اقتصاد دانست  و در این میان لازم و ضروری است که متناسب با قوانینی که در حوزه اخلال در نظام اقتصادی وجود دارد، توسط نهادهای اجرایی و نظارتی تعقیب و محاکمه کرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید