09:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399 - 12:48
کد خبر: 15875
یادداشت:

معضلی جدید به نام فروش اجباری کالا در برخی فروشگاه‌ها

معضل جدید مردم ارومیه عرضه کالای اجباری به همراه سایر مایحتاج مردم می‌باشد که عاملی مهم برای کمبود اقلام اساسی در بسیاری از خواربار فروشی‌ها و سوپر مارکت‌های سطح شهر است.
معضلی جدید به نام فروش اجباری کالا در برخی فروشگاه‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها مردم از وضعیت توزیع اقلام مصرفی خانواده‌ها در سطح شهر ارومیه که برخی از خواربارفروشان از فروش اجباری برخی کالاهای غیر ضروری مردم به همراه این اقلام، توسط برخی از شرکت‌های توزیع کننده بسیار گله‌مند هستند.

پس از رفع برخی کمبودها در سطح شهر حالا برخی از شرکت‌های توزیع کننده مثل روغن اعلام کرده‌اند روغن به هر مقدار لازم است و می‌توانند به خواربارفروشان تحویل دهند، به شرط اینکه مردم به همراه روغن برخی از کالاهای دیگر تولیدکنندگان را هم خریداری کنند در حالی که این یک تخلف آشکار در بازار است.

در جدیدترین روش فروش، توزیع کنندگان پیشنهاد می‌کنند که به همراه روغن یا تن‌ماهی و یا انواع بیسکویت را به خواربار فروشان و یا سوپرمارکت داران تحویل دهند در حالی که مردم دیگر توان خرید روغن با سایر کالاهای اجباری را ندارند.

شرایط اقتصادی حاکم در جامعه به شکلی است که مردم اگر بتوانند فقط یه عدد از کالاهای اساسی را تهیه کنند برای گذران زندگی‌شان کفاف می‌کند.

این کار فروشگاه‌ها معضلی برای شهروندان شده و کسانی که پول کافی ندارند ناچار به عدم خرید کالای مورد نیاز خود هستند و بی خیالی مسئولان نسبت به این امر زمینه اعتراض آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

با اینکه مسئولین این امر ادعا دارند که عرضه مشروط کالا‌ها در برخی فروشگاه‌ها، تخلف است و جریمه دارد ولی تا کنون برخوردی در این زمینه مشاهده نشده است و فروشگاه‌ها همچنان به عرضه اجباری کالاهای خود ادامه می‌دهند.  

در پایان انتظار می‌رود نهادهای ذی‌ربط در جهت برخورد با متخلفان این امر قوانین و جریمه‌هایی اعمال کنند تا از این طریق اعتماد و امید از دست رفته ارومیه‌ایها باز گردد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید