16:19|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1399 - 12:59
کد خبر: 15868
یادداشت:

عادی انگاری کرونا؛ بلایی که مردم ارومیه با حضور در پارک‌ها به جان می‌خرند

در‌ روزهای اخیر با وجود وضعیت هشدار کرونا شاهد عادی انگاری و رعایت نکردن فاصله اجتماعی و نزدن ماسک از سوی برخی از مردم بدون توجه به شیوع مجدد بیماری و موج جدید ویروس در ارومیه هستیم.
عادی انگاری کرونا؛ بلایی که مردم ارومیه با حضور در پارک‌ها به جان می‌خرند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، درست یکسال است که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، در طول یکسال عده زیادی از مردم کسب و کار خود را از دست داده و خانه نشین شده‌اند.

چندین موج کرونایی از پارسال تاکنون مردم را درگیر خود کرده  و ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا بارها و بارها هشدارهای لازم را مبنی بر عدم حضور مردم در مکان‌های شلوغ و تجمع‌ها صادر کرده است.

به همراه داشتن و استفاده از الکل، ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده این روزها برای همه عادت شده است ولی عدم حضور در شلوغی‌ها و پارک‌ها و .... با گذشت یکسال باز هم جدی گرفته نشده است و عده‌ای از مردم همچنان به استقبال کرونا می‌روند.

در این میان مسئله نگران کننده این است که عده ای مرگ و میر و مبتلا شدن به کرونا را کامل عادی فرض می‌کنند و هنوز که هنوزه عین خیالشان نیست که کرونا با کسی شوخی ندارد و میان پیر و بچه و جوان و .... فرقی قائل نمی‌شود.

با شیوع کرونای انگلیسی در شهر متاسفانه باز هم اثری در طرز فکر عده ای دیده نمی‌شود.

با توجه به شرایط کرونایی حاکم تمامی پارک‌ها و فضای سبز در سطح شهری توسط ارگان‌های مربوطه با نصب روبان خطر تعطیل شده‌اند.

متاسفانه با گذر از کنار پارک‌ها در شهر شاهد عدم رعایت شهروندان و زیر پا گذاشتن محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا هستیم.

عده‌ای از جوانان با گذر از روبان خطر در گوشه از پارک مشغول فوتبال هستند، عده‌ای از بازنشستگان در گوشه‌ای مشغول شطرنج هستند و .... که در بین آن‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیده نمی‌شود و این عاملی برای افزایش و میدان دادن به کرونا برای جولان می‌باشد.

در شرایط فعلی تنها مشارکت همه مردم جامعه می‌تواند امکان عبور از بیماری را فراهم آورد در غیر این صورت با شرایط سخت و آغاز پیک چهارم کرونا مواجه خواهیم بود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید