03:51|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1399 - 12:27
کد خبر: 15860
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

عملکرد کشورهای اروپایی در قبال برجام، متکبرانه بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نوع رفتار کشور‌های آمریکا و اروپایی در مقابل تعهدات برجامی، متکبرانه و بی ادبانه بود.
عملکرد کشورهای اروپایی در قبال برجام، متکبرانه بود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 8 اسفند ماه در ارومیه اظهار کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری را به تحقق برسانند‌.

وی افزود: امام خمینی «ره» مسئله شهادت، جهاد، ایستادگی و مقاومت را به مردم آموزش داد و این مبانی نهضت امام سبب شد تا مردم در برابر ظلم ستم بایستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به انتخابات شوراهای شهر ادامه داد: مسئله شورای شهر نباید قومیتی بشود مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود به بحث اتحاد و یکپارچگی تأکید دارند لذا از شورا های شهر انتظار می‌رود مباحث قومیتی را کنار گذاشته و به مسائل وحدت اقوام بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی خطاب به اعضای شورای شهر ارومیه گفت: اعضای شورای شهر هرچه سریع تر افراد اصلح، کارآمد، متعهد و انقلابی را جهت تصدی شهرداری انتخاب کنند تا آخر سال وضعیت کلان شهر ارومیه را ساماندهی کند.

او  تأکید کرد: اصحاب رسانه در انتشار مطالب خود دقت کنند تا اتحاد میان اقوام و مذاهب از بین نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: دستگاه های نظارتی باید در جامعه حضور پیدا کنند و به مسائل مختلف نظارت کنند تا قشر مستضعف و محروم جامعه در برابر فشار های معیشتی و اقتصادی آسیب نبینند

از خود گذشتگی حضرت امیرالمومنین در راه دین و پیامبر باید الگوی مومنین باشد
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،در ادامه سخنان خود ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام به بیان خطبه ای از حضرت پرداخت و گفت: حضرت در خطبه ای در نهج البلاغه به این مضمون می فرمایند که اگر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، من را به جانشینی خود منصوب نمی کردند باز شایستگی آن را داشتم که از طرف مردم به جانشینی پیامبر اسلام انتخاب شوم.

وی افزود: حضرت می فرمایند کسانی از اصحاب پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله که خداوند حفظ دین را بر عهده آن ها قرار داده است می دانند که من حتی یک لحظه از دستور خداوند و پیامبر مخالفت نکرده ام و نه تنها مخالفت نکرده ام بلکه در عرصه هایی که پهلوانان شجاعت خود را از دست می دهند وجود خود را فدای پیامبر کرده ام.

وی خاطر نشان کرد: در لیله المبیت حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام در رختخواب پیامبر خوابیدند و با اینکه اطمینان داشتند دشمن در پی به شهادت رساندن پیامبر اسلام است حاضر شدند جان خود را در راه پیامبر به خطر بیاندازند و در جنگ بدر، احد، خیبر و خندق در صف مقدم بودند و حاضر بودند در قبال حفظ جان پیامبر جان خود را فدا کنند.

وی تأکید کرد: از خود گذشتگی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در راه دین باید الگو و سرمشق مومنین بوده و مومنین باید بتوانند هست و نیست خود را در راه خداوند و دین اسلام فدا کنند.

 هر زمان نیاز باشد انسان باید جان خود را فدای دین و رهبر الهی کند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه گفت: حضرت می فرمایند سر مبارک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله هنگام وفات در آغوش من بود و جان پیامبر هنگامی که در آغوش من بود به سوی خداوند عروج کرد و هنگام غسل پیامبر صلی الله علیه و آله، ملائکه الله به من کمک کردند و در و دیوار در رحلت پیامبر گریه کرده و پیامبران الهی دسته دسته می آمدند و برای پیامبر نماز و دعا می خواندند و گوش های من از صدای آن ها پر بود تا زمانی که پیامبر در قبر مبارک قرار دادیم.

 وی خاطر نشان کرد: لذا حضرت می فرمایند چه کسی سزاوارتر و نزدیک تر از من به پیامبر در زمان زندگی و هنگام وفات بود و قسم به خداوند که من در راه حق هستم و افرادی که در مقابل من هستند در راه باطل قدم برمی دارند.

وی افزود: حضرت از لحظه ایمان به خداوند، جان خود را در راه دین و پیامبر به خطر انداخته اند، دین یک مسئله ارزشمند است که هر زمان نیاز باشد انسان باید جان خود را فدای دین و رهبر الهی کند چرا که در راه دین پیامبران و اهل بیت جان خود را فدا کرده اند لذا هر زمان که نیاز باشد انسان باید جان خود را برای دین و رهبر الهی فدا کند تا دین و رهبر الهی را حفظ کند.

 وی تأکید کرد: آنچه که در خصوص حضرت اباعبدالله علیه السلام در روز عاشورا نقل شده، این است حضرت می فرمایند اگر دین پیامبر باقی نخواهد ماند مگر با کشته شدن من، ای شمشیرهای آخته مرا تکه تکه کنید تا دین پیامبر زنده بماند، لذا این مسئله باید قلوب مومنین تثبیت شود که هر زمان نیاز باشد انسان باید جان خود را در راه دین فدا کند.

مردم با خواندن نماز جعفر طیار از ثواب ایام اعتکاف بهره مند شوند
 امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه اول آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه ضمن اشاره به ایام البیض ماه رجب گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در این سه روز در مساجد اعتکاف برگزار می شد اما با شیوع کرونا مسئله اعتکاف تحت الشعاع قرار گرفت لذا مقام معظم رهبری برای بهره مند شدن مردم از ثواب این ایام مردم را به خواندن نماز جعفر طیار توصیه کردند.

 وی در خصوص نماز جعفر طیار افزود: نماز جعفر طیار یکی از اعمال مهم و مستحبی است و کسانی که می خواهند از ثواب ایام اعتکاف بهره مند شوند این نماز را بخوانند.

 وی خاطر نشان کرد: جعفر طیار برادر حضرت امیرالمومنین علیه السلام بوده و پس از حضرت دومین شخص از مردان که به پیامبر اسلام ایمان آورده است، وقتی جعفر طیار به شهادت رسید پیامبر اعلام فرمودند که خداوند به جعفر دو بال هدیه داده است که در بهشت توسط آن ها پرواز خواهد کرد به همین سبب به جعفر طیار مشهور است.

وی تأکید کرد: حضرت امام سجاد علیه السلام زمانی که مجلس یزید، یزید را بی آبرو و رسوا کردند فرمودند که جعفر طیار از ما اهل بیت است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید