01:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1399 - 12:16
کد خبر: 15858
یادداشت:

بحران کرونا در آذربایجان‌غربی/خستگی روانی و تعویق دستمزد کادردرمان

کادر درمان و پرستاری این روزها با شیوع ویروس کرونا بیش از ظرفیت و توان خود در حال خدمات‌دهی هستند اما با وجود همه خستگی‌ها می‌گویند تا آخر ایستاده‌اند و توجه به آن‌ها و مشکلاتشان بایستی در اولویت قرار گیرد.
بحران کرونا در آذربایجان‌غربی/خستگی روانی و تعویق دستمزد کادردرمان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از گروه‌های اصلی که در طی شیوع بیماری کرونا ویروس تحت‌فشار زیاد با منابع و امکانات ناکافی قرار داشتند کادر درمان بودند و تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات به بیماران را به کار برده‌اند.

این روزها با شیوع این مهمان ناخوانده‌ای که یکسال است بر آذربایجان‌غربی چنبره زده، بیش از همیشه نامشان برده می‌شود، امروز پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم جبهه جنگ با ویروس کرونا قرار دارند و علاوه بر تحمل غم درد کشیدن هموطنان، داغ همکاران و دوستانشان که در این مدت در راه مداوای بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند بر دلشان سنگینی می‌کند. آن‌ها حتی فرصتی برای عزاداری برای کسانی که سال‌ها در کنارشان کار کرده و هزاران خاطره خوب و بد دارند، ندارند. این بیش از همیشه عذابشان می‌دهد اما می‌دانند حالا وقت عزاداری نیست.

متاسفانه حمایت‌هایی از پرستاران انجام می‌شود که این حمایت‌ها در حد شعار باقی مانده و هیچ اقدام ویژه‌ای انجام نشده اما مردم در اجتماع گمان می‌کنند که چه رسیدگی‌هایی به قشر پرستار می‌شود در حالی که هیچکدام از وعده‌ها اجرایی نشده و مطالبات پرستاران پرداخت نشده است.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان حتی استعلاجی پرستاران برایشان در نظر گرفته نمی‌شود و همین موضوع موجب می‌شود، آنان از نظر روحی بیشتر آسیب بینند.

عدم پرداخت حقوق و مزایا تنها بخش کوچکی از مشکلاتی است که کادر درمان این روزها به آن دچار هستند.

تنها خواستار کادر درمان این است توجه مسئولان به آن‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم می‌باشد که این روزها با افزایش آمار مبتلایان و شیوع کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربی در وضعیت دشواری قرار دارند.

در این شرایط جامعه پزشکی از مردم می‌خواهند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، یعنی ماسک بزنند، فاصله گذاری را رعایت کنند، شست وشوی دست و عدم تجمع را انجام دهند.

در پایان انتظار می‌رود نهادهای مربوطه پرداخت اضافه‌کاری‌ها و معوقات کادردرمان را در اولویت قرار دهند تا قدری از زحمات آنها طی این یکسال جبران شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید