23:43|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1399 - 11:06
کد خبر: 15857
یادداشت:

افزایش قطار مرگبار تصادفات در آذربایجان‌غربی

تصادف در سطح آذربایجان غربی بخصوص کلانشهر ارومیه بسیار افزایش پیدا کرده و می‌توان گفت به ارمغان هر روزه شهر ارومیه تبدیل شده است که ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات دارد.
افزایش قطار مرگبار تصادفات در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، عوامل انسانی یکی از تاثیرگذارترین عوامل و مسئول تصادفات رانندگی محسوب می‌شوند. بر اساس شواهد موجود، آذربایجان‌غربی یکی از بالاترین آمارهاي مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در کشور را داراست.

تصادفات رانندگی همواره معضلی اساسی در جاده‌های استان بوده و است، این روزها به اوج خود رسیده و هر روزه شاهد تصادفات و جان باختن افرادی هستیم و این مسئله نیازمند اتخاذ برنامه‌هایی دقیق برای کاهش تصادفات می‌باشد.

حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و صدمات جبران ناپذیر در استان بوده و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را می‌گیرد و تعدادی زیادی را دچار مصدومیت می‌کند.

این روزها در سطح استان و شهر ارومیه شاهد تصادفاتی هستیم که دست کم درآن یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و یا مصدوم می‌شود.

تصادفات يکي از بزرگ‌ترين مشکلات سلامت عمومي است. اين در حالي است که بيشتر قربانيان جوان هستند و قبل از تصادف داراي سلامتي کامل بوده‌اند، جوانان که به حرف والدینشان توجهی ندارند و عاشق سرعت هستند و همین سرعت می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

از عوامل دیگر وقوع تصادفات مشکلاتی هست که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وضعیت اقتصادی از یکسو و شیوع کرونا و انواع جهش یافته آن از سوی دیگر ذهن هر انسانی را به خود مشغول می‌کند و منجر به حواس پرتی می‌شود که خود یکی از عوامل اساسی در وقوع تصادفات می‌باشد.

ایمنی و نوع جاده‌ها و همچنین خودروها تاثیر بسیار زیادی بر روی سوانح رانندگی دارند، با توجه به شکل جاده‌ها کوچکترین حواس‌پرتی می‌تواند آغاز بروز فاجعه باشد که احتمال مرگ در چنین حوادثی دور از انتظار نیست.
نیاز است که بیش از پیش به ایمنی جاده و خودرو و همچنین رعایت قوانین و مقرراتی چون استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان توجه شود.

از طرفی هم ترویج فرهنگ صحیح رانندگی از ملزومات هر شهر و استانی می‌باشد که بایستی مسئولان در جهت ترویج آن تمام تلاش خود را به کار گیرد و رانندگان توجه کافی به توصیه‌هایی که در جهت کاهش تصادفات از سوی ارگان‌های مربوطه اعلام می‌شود را داشته باشند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید