05:39|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1399 - 09:55
کد خبر: 15842
یادداشت:

اوج گیری دوباره کرونا در آذربایجان غربی/ کادر درمان دیگر رمق ندارد

کرونا این روزها دوباره در آذربایجان غربی قدعلم کرده و صدای موج یا پیک چهارم آن با افزایش آمار مبتلایان قابل شنیدن است و اگر خطر بروز موج جدید جدی گرفته نشود باید جان خود را به تلاطم های آن سپرد.
اوج گیری دوباره کرونا در آذربایجان غربی/ کادر درمان دیگر رمق ندارد


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی ، این استان در آستانه موج چهارم بیماری قرار گرفته و نگرانی در خصوص افزایش تعداد بیماران کرونایی افزایش یافته است.

این هشدارها و گلایه‌ها در حالی مطرح می‌شود که نباید از وضعیت بیمارستان‌ها و کادر درمان غافل شویم. زیرا، یک سال است که نیروهای بهداشتی و درمانی و به طور کلی، مدافعان سلامت، سخت مشغول خدمت هستند و دیگر توان روزها و ماه‌های گذشته را ندارند.

چنانچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در چند روز گذشته با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده ابراز نگرانی کرده و اظهار داشته مجبور هستیم بیمارستان دیگری را برای خدمات دهی وارد چرخه فعالیت کنیم که در اولویت بیمارستان‌های دولتی قرار دارد که در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های دولتی، در صورت نیاز بیمارستان‌های خصوصی به مانند موج سوم به کمک دانشگاه علوم پزشکی می آیند.

در این میان باید تلاش و فداکاری کادر درمان را نادیده گرفته نشود زمانی که در میانشان می‌روی تنها و تنها عشق، شور و تلاش برای بهبودی بیماران بیش از همه به چشم می‌خورد با اینکه هر کدامشان دغدغه‌ای برای خود دارند، از ندیدن فرزند و همسر گرفته تا دلتنگی پدر، مادر، خواهر و برادر، اما تلاش برای بهبودی بیماران نقطه مشترک همه آنها است. اما آنچه که این روزها بیش از همه آنها را آزار می‌دهد عدم توجه عده‌ای به توصیه‌های انجام شده و تردد در شهر و حتی مسافرت است که می‌تواند به شیوع بیشتر این ویروس کمک کرده و تن خسته پرستاران و پزشکان را بیش از این خسته‌تر کند.

کرونا با تمام دردسرها و مشکلاتی که به دنبال خود آورده است، اما بهانه‌ای شد تا فراموش نکنیم جهادگران عرصه سلامت استان در چه شرایطی به کمک شهروندان خود آمده‌اند. در محیط‌هایی که این روزها جرأت نمی‌کنیم به آنجا قدم بگذاریم مبادا که آلوده ویروسی شویم که جان ما را تهدید می‌کند. اما، این پزشکان و پرستاران و در کل، کادر و پرسنل بیمارستانی هستند که بدون هیچ ترس و اضطرابی، سلامت خود را وقف نجات جان بیماران کرده‌اند.
 
پزشکان و فعالان عرصه سلامت در این برهه تاریخی کشور با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه خدمت حضور دارند و تلاش‌های ماندگار فعالان حوزه درمان هرگز فراموش نمی‌شود. اما در این میان فصل مشترک توصیه همه پرستاران، جدی گرفتن کرونا از سوی مردم است، اگر چه این توصیه ها بارها و بارها از سوی رسانه ها، مسئولان، کادر درمان و سایر منابع گفته شده، اما تا زمانی که حتی بخش اندکی از مردم نسبت به این مسئله بی توجه اند، سایه این ویروس سمج بر سلامت ما و اطرافیانمان سنگینی خواهد کرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید