14:34|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1399 - 10:52
کد خبر: 15836
یادداشت:

تکدی‌گری؛ عاملی برای تضعیف سیمای شهر

تكدی‌گری يكی از معضلات جدی آسيب های اجتماعی است كه می تواند تاثيرات منفي را بر جامعه تحميل كند و نیاز مبرم جامعه برنامه ریزی صحیح برای کاهش این پدیده از سوی ارگان‌های ذیربط می‌باشد.
تکدی‌گری؛ عاملی برای تضعیف سیمای شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تکدی گری درخواست کمک مالي از ديگران براي گذران زندگي است که از گذشته در جوامع وجود داشته و همچنان وجود دارد یکی از آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود.

تکدی‌گری، بر اساس عوامل روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به وجود می‌آید و محصول ساختار اجتماعی و نارسایی‌های موجود در جامعه است.

متکدیان افرادی هستند که بدون هیچ‌گونه زحمت قابل توجهی به کسب در آمد می‌پردازند و از آنجایی که مردم آذربایجان‌غربی غالبا احساسی هستند، به همین دلیل مسئله تکدی گری به طور چشمگیری در سطح استان مشهود است.

از طرفی هم متکدیان که بدون ارائه هیچ کار و خدمتی برای دیگران، از آنها کمک و توقع پرداخت پول را دارند آثار و عوارض مختلفی در جامعه دارد، وجود تکدی‌گری در شهر، علاوه بر زشت کردن چهره شهر، می‌تواند تاثیرات روحی و روانی بسیاری برافراد بر جای بگذارد.

تکدی گری معضلی است اجتماعی که مساعدت به متکدیان توسط مردم می‌تواند اين آسيب‌ها را افزايش داده و بستری می‌شود تا آنان پس از رفع نياز مالی به كارهای ديگر مانند توزيع مواد مخدر اقدام كنند.

متاسفانه با وجود وعده‌های پوچ درمورد جمع آوری متکدیان از سوی مسئولان، باز هم شاهد حضور پررنگ متكديان در سطح شهر هستيم متكدياني كه خود مي‌توانند عامل رواج فحشا، دزدی و فروش مواد مخدر باشند.

 برخی از خانواده‌ها هم هستند که براي تامين هزينه هاي خود مجبور به اين هستند كه كودكان خود را به تكدي‌گری وادار كنند يا اينكه كودک خود را به برخی از افراد براي انجام تكدی‌گری اجاره دهند تا از اين راه بتواند هزينه هاي زندگی را تا حدودی تامين كنند.

آینده این کودکان کاملا مبهم است این کار خانواده باعث می‌شود فرزندانشان به سوی دزدی، مواد مخدر و.... سوق پیدا کنند و جامعه‌ای بی بند و بار را پدید آورند.

به صراحت می‌توان دلیل اصلی به وجود آمدن چنین شرایطی خانواده می‌باشد که بایستی قبل از به دنیا آمدن فرزندشان تمامی جوانب را در نظر بگیرند.

در آخر انتظار می‌رود مسئولین ذیربط سیاست‌ها و راهبردهای مناسبی در جهت کاهش پدیده تکدی‌گری در جامعه اعمال کنند تا بیش از این شاهد حضور متکدیان در چهار راه‌ها و گوشه و کنار شهر نباشیم و شاهد شهری عاری از آلودگی‌های بصری باشیم.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید