06:27|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 12:33
کد خبر: 15831
یادداشت:

قیمت‌های سلیقه‌ای دست مردم را از خرید نان کوتاه کرد!

مردم ارومیه به شدت از کیفیت نان عرضه شده و قیمت‌های سلیقه‌ای اعمال شده در نانوایی‌های شهر گلایه‌مند و خواستار نظارت دقیق مسئولین در این باره هستند.
قیمت‌های سلیقه‌ای دست مردم را از خرید نان کوتاه کرد!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، گذر از واحدهای پخت نان در گوشه و کنار ارومیه حکایت از اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای در فروش انواع نان‌ دارد؛ به نحوی که اختلاف قیمت در نانوایی‌های یک محله، گاه به 5 تا 6 تومان هم می‌رسد.

نان یکی از اولویت‌های اصلی سفره‌های مردم محسوب می‌شود و تغییرات قیمت آن بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.

در اکثریت نانوایی‌ها، افزایش قیمت نان بدون هیچ تغییری در کیفیت یا اندازه نان صورت می‌گیرد و در برخی هم گاه با افزودن اندکی کنجد به نان، گران‌تر می‌فروشند.

افزایش نرخ نان به بهانه افزودنی‌هایی مانند کنجد، شرایطی دارد که در صورت درخواست مشتری و اضافه کردن ۱۰ گرم کنجد به بهای نان افزوده می‌شود، در غیر این صورت هیچ اجباری به اضافه کردن کنجد به نان وجود ندارد، ولی در بسیاری از نانوایی‌ها بدون درخواست مشتری کنجد افزوده می‌شود و به اسم نان مخصوص و به قیمت نان مخصوص از مشتری پول دریافت می‌شود.

به صراحت می‌توان گفت نبود نظارت و رهاشدگی از سوی مسئولین اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت و اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای به بهانه طعم دار كردن نان با سبزیجات و افزودن کنجد در گوشه و کنار شهر می‌باشد.

در شرایط فعلی، وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه معیشت را برای مردم بسیار دشوار کرده و تهیه اقلام خوراکی برای آنان نیازمند صرف هزینه زیاد می‌باشد.

اعمال قیمت‌های متفاوت در فروش نان دست قشر فقیر جامعه را از خرید آن کوتاه کرده است و کیفیت نان هم از طرفی موجب کلافگی شهروندان شده است.

متاسفانه روز به روز از کمیت و کیفیت نان‌ها کم می‌شود، معلوم نیست این ناظرین کجا هستند که نان روغنی و سنگک‌ها در ارومیه روز به روز باریک‌‎تر و کوتاه‌تر می‌شوند؟!

این روزها شاهد آن هستیم عدم نظارت بر نان عرضه شده در نانوایی‌های شهر موجب شده تا نانوایان به اعتراض‌ها کاملاً بی‌توجه باشند و به اخذ قیمت‌های سلیقه‌ای در فروش نان ادامه دهند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین، نظارت بر این موضوع را به دست فراموشی نسپارند تا بیش از این شاهد گلایه‌مندی شهروندان از اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای در سطح شهر نباشیم.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

قربانعلی محمدی
1399/12/04 - 23:21

با سلام چون مسولی وجود ندارد وبازرس هم نداردویک گروه بازرس باایمان مخواهدکه به بازرسان نظارت داشته باشد. با تشکر