00:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 10:22
کد خبر: 15826
یادداشت:

بی خیالی ممنوع؛ حضور در تفرجگاه‌ها عاملی برای تشدید کرونا

کم توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی سبب تشدید شیوع این بیماری شده و شلوغی تفرجگاه‌ها به این امر دامن می‌زند.
بی خیالی ممنوع؛ حضور در تفرجگاه‌ها عاملی برای تشدید کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکسال از ورود ویروس منحوس کرونا به استان می‌گذرد و در طول این مدت سبک زندگی مردم دچار تغییراتی شده است. به طوری که مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان باید در منزل بمانند و از تردد در خیابان خودداری کنند.

در هفته‌های اخیر به علت تشدید شیوع کرونا مجددا محدودیت‌هایی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در سطح استان اعمال شده است.

در حال حاضر اکثریت شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند و با کم توجهی‌های شهروندان وضعیت استان می‌تواند به سوی وضعیت قرمز سوق می‌یابد.

متاسفانه بعضی از شهروندان به این مساله توجهی ندارند و با حضور در مراکز پر جمعیت، تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح شهر به افزایش و گسترش ویروس دامن می‌زنند.

با نزدیک شدن به فصل بهار و گرما به طور یقین پارک‌ها و بوستان‌ها در تعطیلات پایان هفته محل تجمع تعداد زیادی از شهروندان می‌شود که حضور در اماکن پر جمعیت به گسترش کرونا کمک می‌کند.

از طرفی هم باید این مسئله را در نظر گرفت که مردم با شیوع ویروس کرونا همچنان در قرنطینه به سر میبرند و از این شرایط خسته شده‌اند ولی بودن در تفرجگاه‌ها می‌تواند خطری برای سلامت آنها و عزیزانشان باشد.

از تفرجگاه‌های پر تجمع ارومیه می‌توان تفرجگاه بند، تالاب گلمرز، دهکده ساحلی چی چست، پارک جنگلی و ... نام برد که با گذر از آنها شاهد تجمع کثیری از مردم خواهیم بود که برای گردش به آنجا رفته‌اند و این حضور آنها خود عاملی اساسی برای سوق جامعه به سوی موج چهارم کرونا می‌باشد.

نیاز است مسئولان شرایطی را مهیا کنند که این مناطق با جمعیت محدود به کار اقتصادی خودشان ادامه بدهند ولی محدودیت‌هایی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به لحاظ حفظ سلامت همشهریان اعمال شود.

در پایان نیز انتظار می‌رود مردم مشارکت‌های لازم را در جهت کاهش و جلوگیری از انتقال این ویروس منحوس را عملی کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کلام حق
1399/12/04 - 16:13

بیشتر جوانان به حرف بزرگترها ودستورات عمل نمیکنن بیکاری وخانه نشینی وخستگی معضلی شده برای نقض قانون .ومتاسفانه واکنشی هم توسط مسئولان جهت جلوگیری از دورهمیها صورت نمیگیره تالارها بازن بند وپارک جنگلی وچی چست وووو باز باشه وضعیت بدتر از این خواهد شد

کلام حق
1399/12/04 - 16:09

باسلام خدمت سر دبیر محترم باریش نیوز بطور خلاصه بی توجهی مسئولین امر وقوای انتظامی وصدور دستور العملهای غیر قابل اجرا موجب تشدید وشیوع کرونا شده .وقتی من نوعی میبینم عکس العملی از قوایزانتظامی سر نمیده قاون شکن حواخم شد