05:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1399 - 10:58
کد خبر: 15814
با روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی:

ارمغان سهل انگاری مردم/ موج سهمگین کرونا در راه است

عادی انگاری و جدی نگرفتن بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی سبب شده تا روز به روز شاهد روند افزایشی این بیماری در سطح استان باشیم.
ارمغان سهل انگاری مردم/ موج سهمگین کرونا در راه است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا چند روزی می‌شود که در آذربایجان‌غربی آغاز شده و این امر نشان دهنده آغاز پیک چهارم این بیماری در استان است.

متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری برخی از مراسم و تجمعات غیر ضروری عامل بسیار مهمی در روند افزایشی این بیماری دارند و در صورت تدوام این وضعیت باید منتظر فاجعه عظیم و همه گیری بیش از پیش این بیماری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و مسئولین را زنگ خطری در افزایش ابتلای بیماری کرونا در پیک چهارم این بیماری دانست و گفت: متاسفانه این موضوع  توسط مردم عادی انگاری شمرده شده و این مساله عدم رعایت یا کاهش پروتکل‌های بهداشتی و زنگ خطر افزایش آمار کرونا در آذربایجان غربی فاصله اجتماعی رابه دنبال دارد.

آقازاده با اشاره به کاهش شیوع این بیماری در بین مردم و بویژه در موج سوم که با رعایت کامل اصول بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه روبه رو بود و با کاهش شیوع این بیماری و تغییر رنگ بندی در استان و کشور را موجب شد گفت : اگر مردم ساده انگاری کنند و اصول بهداشتی را کنار بگذارند وضعیت استان پرخطر خواهد بود.

در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده،خوی و میاندوآب در وضعیت نارنجی قرار دارند، شهرستان‌های چالدران و پلدشت در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که انتظار می‌رود مردم و مسئولین با مدیریت صحیح این بیماری از آغاز موج چهارم و سهمگین کرونا جلوگیری کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید