12:36|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1399 - 11:40
کد خبر: 15747
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت:

ضریب اشغال هتل‌های آذربایجان غربی به زیر ۵ درصد رسید

کرونا بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به گردشگری و صنایع‌دستی استان وارد کرده است.
ضریب اشغال هتل‌های آذربایجان غربی به زیر ۵ درصد رسید

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در خصوص خسارت وارده کرونا به گردشگری استان اشاره و اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا روند جذب مسافر در استان صعودی بود و ضریب اشغال تخت‌های اقامتی استان نیز حدود ۷۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: اما با شیوع کرونا آمارها روند نزولی به خود گرفت و حتی ضریب اشغال هتل‌های استان به زیر پنج درصد رسید که در نتیجه آن بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به گردشگری و صنایع‌دستی استان وارد شد.

جباری اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های اقامتی و گردشگری استان تا پایان دولت ۱۷۱۲ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲۹۱ اتاق با ۵۳۹۴ تخت اقامتی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۲۵۸ واحد تاسیسات گردشگری در سطح استان افزود: همچنین تعدادی پروژه نیمه‌تمام گردشگری در دست اجرا است که تا پایان دولت در نظر داریم آنها را به بهره‌برداری برسانیم که تعداد اتاق اقامتی در این طرح‌ها برابر با ۸۶۹ مورد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در حال حاضر با بهبود شرایط نسبی وضعیت استان از نظر شیوع کرونا موزه‌های استان بازگشایی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از بازدیدکنندگان بوده و برگزاری تورهای گردشگری نیز با رعایت پروتکل‌ها مجاز است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید