11:08|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1399 - 12:19
کد خبر: 15687
یادداشت:

قطار گرانی اینبار به ایستگاه شکر رسید

این روزها مصرف کنندگان در بازار خرده فروشی با کمبود شکر دولتی مواجه هستند و باید برای تهیه این کالای شیرین راهی فروشگاه های بزرگ شوند که گویا آنها هم به تک فروشی اکتفا نکرده و درکنار شکر مردم را مجبور به خرید کالاهای دیگر نیز می نمایند.
قطار گرانی اینبار به ایستگاه شکر رسید


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیاری از شهروندان اظهار دارند که شکر نه بسته ای در سوپرمارکت ها پیدا می شود، نه کیلویی، و بسیاری از مغازه داران پاسخ به چرایی این موضوع را این طور جواب می دهند: چون ارز دولتی اش را برداشته اند و دیگر با ارز دولتی وارد نمی شود.

با وجود اتمام ذخایر موجودی شکر چغندری و کمبود شکر در بازار داخل، دلالان و تجار با گرفتن ماهی از اب گل آلود بدنبال سود‌های کاذب هستند که حال با این وجود معلوم نیست که چه بر سر بازار شکر در ایام پایانی سال آید.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت شکر در روز‌های اخیر، نگرانی‌هایی ایجاد کرده است چرا که در شرایط فعلی اقتصادی و رکود کسب و کار، افزایش گاه و بیگاه قیمت اقلام سبدخانوار، قدرت خرید آن‌ها را بشدت تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

ماجرای کمبود شکر داخل و نیاز به واردات گسترده این‌محصول به سیاست‌های نادرست دولت در حوزه خرید تضمینی محصول و خلف وعده در اجرای قانون خرید تضمینی باز می‌گردد.

قیمت شکر نیز در بازار کالاهای اساسی به جایی رسید که قیمت‌های مصوب یک چیز می‌گویند و مشاهدات میدانی یک چیز دیگر؛ در این میان اگر گران‌فروشی شکر نیز مسیر رشد قیمت کلاهای دیگر مانند تخم مرغ و روغن و... را در پیش بگیرد، به‌‌زودی یکی دیگر از اقلام ضروری مورد نیاز خانوارهای ایرانی، از دسترس آنها خارج می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید