11:20|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1399 - 10:40
کد خبر: 15684
یادداشت:

جولان کرونا در عروسی‌ها/عادی انگاری ممنوع!

وقتی برخی‌ها این روزها بیخیال کرونا می‌شوند، خواسته یا ناخواسته با برگزاری مراسمات عروسی فرصتی دوباره به شیوع این ویروس خطرناک می‌دهند تا بیشتر میدان داری کرده وجولان دهد.
جولان کرونا در عروسی‌ها/عادی انگاری ممنوع!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی از اواخر سال گذشته میزبان مهمانی ناخوانده است، از آنجا که ویروس کشنده کرونا از راه تنفس و تجمع قابلیت سرایت و انتقال دارد، تقریبا هرگونه تجمعی و دورهمی را خطرناک کرد و در این میان برگزاری مراسم شادی، عزا و همچنین دورهمی‌های خانوادگی از سوی جامعه پزشکی ممنوع شد. البته این ممنوعیت از همان ابتدا نیز جنبه هشداری و نصیحت داشت تا اینکه ضمانت اجرایی و جریمه‌ای برای آن باشد.

اخیرا نیز با کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا عادی انگاری ویروس و بی‌توجهی مردم به توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا بیشتر شده است.

گویا همین عادی انگاری زمینه بی‌تفاوتی زوج‌های جوان و خانواده‌ها را در برگزاری مراسم عروسی در پی داشته است و شاید تبعات این مسئله بسیار گسترده تر از مهمانان این مراسم باشد.

به صراحت می‌توان گفت کوچ این مراسم و اجتماعات به منازل در سایه نبود نظارت های لازم، فضایی خطرناک تر برای گسترش هر چه بیشتر این ویروس در یکسال اخیر در اقصی نقاط آذربایجان‌غربی را ایجاد کرده است.
برخی باورهای غلطی که در جامعه حاکم است باعث برگزاری چنین مراسماتی در این وضعیت کرونایی می‌شود. بعضی از خانواده‌ها برگزار نکردن عروسی را یک نوع بی حرمتی به اقوام ، دوستان و آشنایان تلقی می‌کنند اما بایستی گفت احترام و عدم حرمت شکنی به چه قیمت، به قیمت به خطر انداختن جان مردم و عزیزانمان؟

ویروس کرونا کاملا مرگبار است و باید همه نسبت به این موضوع هوشیار باشند و انتظار می‌رود با عادی انگاری فرصتی دوباره برای تشدید شیوع مجدد به این ویروس را فراهم نکنند و همگان درصدد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشند.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید