05:55|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1399 - 11:59
کد خبر: 15679
یادداشت:

معیشت سخت دستفروشان، زیر سایه سنگین کرونا و گرانی

حدود یک سال است که ویروس کرونا بر فعالیت دستفروشان سایه انداخته و کسب و کار‌های آنان را بی‌رمق کرده و معیشت این قشر را بیش از پیش در تنگنا فرو برده است.
معیشت سخت دستفروشان، زیر سایه سنگین کرونا و گرانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا تغییرات زیادی در زندگی مردم ایجاد کرده بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده، برخی افراد شغل خود را از دست داده و بسیاری از اقشار جامعه به شکل‌های مختلف متضرر شده‌اند.

دستفروشان نیز از قافله این ویروس منحوس در امان نمانده‌اند و چشم انتظار تحقق وعده‌هایی هستند که چندسالی است که مسئولان در جهت ساماندهی آنان اظهار می‌کنند.

اما متاسفانه این روزها حال دستفروشان خوب نیست، با شیوع ویروس کرونا بساط آن‌ها جمع شد؛ این قشر کسانی‌اند که نه سرمایه، نه پشتوانه مالی، نه بیمه و نه تشکل خاصی دارند که بتوانند از آنها حمایت کنند تنها سرمایه آنها همان کالایی است که با زحمت تامین کرده و با امید سود‌آوری می‌فروشند.

دولتمردان نیز در این روزها، جز برگزاری جلسات نمایشی و تکراری و اعلام آمارهای مبتلایان و فوتی‌های کرونایی، کاری برای دستفروش‌ها و قشر ضعیف جامعه انجام نداده در حالیکه انتظار می‌رود این مسئولان از پشت میزهای خود برخیزند و میان همین دستفروشان و دوره‌گردان بروند و بدانند که چرا در این روزهای خطرناک باز دستفروشی می‌کنند!

با توجه به باز بودن بازار و اینکه مردم بر سر فعالیت‌های اقتصادی خود هستند مشکلی برای بازگشایی جمعه بازار وجود ندارد با توجه به چرخه زندگی، مردم ناچار به حضور در جامعه هستند و این امر نیز باید با رعایت تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی همراه خواهد بود.

در این میان انتظار می‌رود مسئولین برای ساماندهی دستفروشان در جهت بهبود زندگی و معیشت آنان و کاهش آلودگی‌های بصری در سطح شهری مکانی مناسب برای کاسبی دستفروشان اختصاص دهند و وعده‌هایی که چندین سال است تحقق نیافته‌اند را به عمل رسانند.        

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید