18:19|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1399 - 11:30
کد خبر: 15678
یادداشت:

نانی که برای بدست آوردنش باید مشقت های زیادی را تجربه کرد

این روزها افزایش ناگهانی قیمت ها همه را به تکاپو درآورده است، مردم نگرانند و تلاش می کنند که هرچه می توانند بیشتر کالا بخرند تا به قول خودشان ضرر نکنند.
نانی که برای بدست آوردنش باید مشقت های زیادی را تجربه کرد


سرویس اقتصادی باریش نیوز، نرخ خط فقر به نزدیک 10میلیون تومان رسیده است و کارگران که قربانیان اصلی گرانی و تورم هستند با حقوق‌ کنونی و دستمزد امسال، یک خانواده کارگری حتی ۱۰ روز از ماه هم نمی‌تواند زندگی کند.

درآمد کارگران کفاف ده روز از ماه را هم نمی‌دهد و بالا رفتن قیمت‌ها در بازار و افزایش قیمت اقلام مصرفی، فشار‌ها را آن‌چنان زیاد کرده که حتی رژیم‌های غذایی در حال رسیدن به صفر است و حذف میوه و اقلام دیگر نقطه آغاز این فرایند است. با این سطح از درآمد پایین این اقشار مسلم است که سفره آنان خالی و خالی‌تر می‌شود. البته طبیعی است با این شرایط اقتصادی جز این هم انتظاری نمی‌رود.

زندگی کردن برای زنده ماندن، اتفاق تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم. در این سبک، دیگر تفریح کردن، سفر کردن و در نهایت لذت بردن از زندگی جایی ندارد و همه به فکر یک لقمه نان هستند.
 
نانی که برای بدست آوردنش باید مشقت های زیادی را تجربه کرد و با توجه به گرانی حاکم بر بازار به دست آوردن این یک لقمه نان برای برخی زحمت های فراوانی را در پی دارد.
 
گرانی اجناس و نیاز‌های روزمره، امان مردم را بریده است و متاسفانه در این میان کسی هم پاسخگو نیست؛ چنین وضعیتی است که امید مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد را به نا امیدی تبدیل کرده است و آرزوهای آنها را در زمینه داشتن زندگی بهتر نقش‌برآب کرده است.

آنها هر روز امیدوارند که شاید بتوانند در روزهای آینده مواد غذایی را با قیمت ارزان‌تر تهیه کنند و به‌قول معروف از خجالت خانواده‌هایشان درآیند، اما دوباره خبر می‌رسد که قیمتها بالا و بالاتر رفته و نسبت به قیمت‌های ماه‌های پیش افزایش چند برابری داشته است.


آیا مسئولان می دانند مردم در رنج هستند، کاهش قدرت خرید آن ها ، تورم و گرانی لجام گسیخته، رواج فساد و تبعیض نفس آن ها را بریده است و فقط این ناملایمات را هوشمندانه و صبورانه برای حفظ استقلال و امنیت کشور تحمل می کنند؟؟

در این شرایط سخت اقتصادی، مسئولین  بهتر نیست به جای نا امید کردن کردن مردمی که برخی از آنها زیر خط فقر زندگی می کنند به فکر ارائه راه حل مناسبی برای خارج شدن از این وضعیت بد اقتصادی باشند؟

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید