07:34|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1399 - 13:25
کد خبر: 15674
یادداشت:

عدم همخوانی نرخ نان در نانوایی‌های ارومیه

نان که از اصلی‌ترین کالا‌های سفره خانوارهاست این روز‌ها با قیمت های مختلف به فروش می‌رسد و این مسئله باعث گلایه شهروندان ارومیه‌ای شده است.
عدم همخوانی نرخ نان در نانوایی‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روز‌ها در بازار شاهد نوسانات قیمتی موادغذایی هستیم و در هر روز قیمت اقلام نسبت به روز قبل افزایش می‌یابد.

یکی از این اقلام که عمده سبد غذایی مردم را تشکیل می‌دهد، نان است و متأسفانه در روزهای اخیر شاهد قیمت‌های مختلف در فروش نان در سطح شهر ارومیه هستیم.

عدم همخوانی قیمت نان از یک سو و کوچک شدن حجم آن از سوی دیگر باعث نارضایتی عامه مردم شده است و به گفته آن‌ها قیمت عرضه این محصول نسبت به اندازه حجم آن تناسب ندارد.

با توجه به پیام های دریافتی از سوی مردم در برخی از نانوایی‌های شهری، نانواها با افزودن کنجد بدون اینکه مشتری درخواستی کرده باشد، با دو برابر قیمت نان روغنی را تحویل مشتری می‌دهد.

هر قرص نان اعم از سنگك، بربري، لواش و روغني نرخ مصوب و ابلاغي خود را دارد و هيچ نانوايي حق گران كردن اين نان‌ها با عنوان مخصوص را ندارد.

در پایان باید گفت که هر چند نرخ نان به نظر چند سالی است تغییر نکرده است اما بسیاری از نانوایی‌ها در سایه ضعف نظارت تعزیرات با تغییر قیمت‌های خود از سال گذشته به فعالیت خود ادامه دادند  و با هر اعتراض مشتری به گفتن جمله ” آزادپز هستیم” به ادامه شکایت‌ها خاتمه دادند. قطعا نگاه بی‌طرفانه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده این بین می‌تواند تصمیمات عاقلانه‌تری را برای صنف نانوا و مردم بگیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید