00:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1399 - 12:11
کد خبر: 15673
یادداشت:

عادی‌انگاری ممنوع/کادر درمان نیاز به استراحت دارند

با توجه به روند کاهشی در آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی بعد از یک سال و خستگی کادر درمان ناشی از این ویروس نیاز مبرم استان، عدم عادی انگاری کرونا توسط شهروندان می‌باشد.
عادی‌انگاری ممنوع/کادر درمان نیاز به استراحت دارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اکنون تخت‌های بیمارستان های آذربایجان غربی، پس از یک سال مبارزه بی امان با این ویروس تقریبا خالی است و مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا کادر درمان نفس تازه کنند.
 
واقعیت این است که کادر درمان در استان از رنج کرونا، شدیدا خسته است و این خستگی بیش از آنکه جسمی و نتیجه تلاش ۲۴ ساعته و بی‌خوابی‌های مداوم باشد، ناشی از بی توجهی‌های برخی شهروندان به تلاش‌ها و فداکاری‌های بی‌دریغ آنان است.
  
آن‌ها فداکارانه فرزندان و خانواده و عزیزان خود را در اولویت‌های بعدی گذاشته‌اند و اولویتشان بیمارانی شده‌اند که گاه نای نالیدن هم ندارند و ما خودخواهانه، آنها را در هیچ جایگاهی از اولویت‌هایمان نمی‌بینیم.
 
مسئولین بایستی با توجه به هشدارهایی که مسئولان وزارت بهداشت و درمان  بر اساس برخی مطالعات و تحقیقات درباره تشدید این ویروس با توجه به عادی انگاری مردم، خبر می‌دهند،  با آگاهی‌بخشی و هشدارهای لازم و تداوم رعایت دستورالعمل‌ها نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف کنند.
 
اگرچه اخیرا گزارش‌ها حکایت از عدم رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم دارد، از طرفی دستگاه‌های ذیربط نیز می‌بایست بر اجرای این دستورالعمل‌ها و مراقبت‌ها از سوی اصناف، کسب و کارها و مکان‌های پر رفت و آمد، همچنان اهتمام  داشته باشند.
 
در موج‌های اول بیماری، تدابیر جدی‌تری اتخاذ شد و محدودیت‌های اعمالی شدیدتر بود. در آن زمان حتی در مقطعی انجام جراحی‌های غیر اورژانس متوقف شده بود. اکنون شاید به واسطه کمتر شدن سخت گیری‌ها، مردم هم ساده‌تر با بیماری برخورد می‌کنند در حالی که بر بار و شدت بیماری افزوده شده است.
 
در پایان انتظار می‌رود مردم از توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و ... غافل نشوند و مسئولین نیز توصیه‌های لازم را در جهت آگاه‌ سازی شهروندان به عمل آورند تا بلکه بتوان در آینده‌ای نزدیک روزهای بدون کرونا در سطح استان و برای کادر درمان رقم زد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید