15:46|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 12:44
کد خبر: 15666
پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی، مدیر گروه تغذیه بیمارستان میلاد در گفت‌وگو با باریش:

پاسخ به سوالات مخاطبان

پاسخ دکتر حدیث صبور، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی، مدیر گروه تغذیه بیمارستان میلاد به سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان باریش نیوز
پاسخ به سوالات مخاطبان

سوال مخاطب: شخصی که رژیم می‌گیرد و ورزش می‌کند از طرفی هم مصرف چای سبز را در کنار این دو ادامه می‌دهد ولی چاقی و اضافه وزن زود برمی‌گردد، آیا راهکاری برای این مسئله وجود دارد؟

پاسخ پزشک: در این سوال باید این موارد را در نظر گرفت که آیا شخص رژیم غذایی را ادامه می‌دهد یا خیر؟آیا شخص از آن دسته از افرادی می‌باشد که بعد از یک دوره رژیم غذایی و به محض کاهش وزن، الگوی غذایی سالم را ادامه می‌دهد یا اینکه دوباره به مصرف غذاهای پرکالری و ناسالم برمی‌گردد و یا اینکه در کنار رژیم ورزش منظم دارد؟ هدف متخصص تغذیه این نیست که برای بیماران یک رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن تجویز کند، هدف ما تغییر سبک زندگی و اصلاح آن به شکلی است که فرد الگوی غذایی سالم داشته باشد. این مسئله فقط با رژیم غذایی سخت  و ورزش  کوتاه مدت امکان پذیر نیست .هدف ما رساندن فرد به وزن ایده آل  بدون عوارضی مانند کم خونی ، عوارض عصبی، ریزش مو و بسیاری مشکلات دیگر است که متاسفانه این روزها  به دلیل تجویز رژیم های غیر استاندارد اینترنتی ویا تجویز توسط افراد غیر متخصص مانند مربی های ورزشی بسیار شاهد این عوارض هستیم.

سوال مخاطب: آیا کرم های لاغری برای کاهش وزن موثر می‌باشند؟ 

پاسخ پزشک: کرم‌های لاغری، دمنوش‌های لاغری و تمام داروهایی که ادعا می‌کنند بدون عارضه و  به صورت معجزه آسا باعث کاهش کلی و  موضعی چربی در نقاط مختلف بدن می‌شوند به هیچ وجه صحت ندارند . در یک بررسی اخیر نشان داده شده است که برخی دمنوشها حاوی ماده  اعتیاد آورشیشه بوده اند پس هیچ تضمینی در صحت ادعای آن ها وجود ندارد و تاثیر معجزه آسایی برای لاغری نمی‌توانند داشته باشند.

آدرس: مولوی 2 – خیابان رخشا- دی کلینیک میلاد

شماره تماس:09149149233

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید